עיצוב תכשיטים זו אמנות שמשתמשת בכלים, מיומנויות ובשיטות שונות אותן לומדים באמצעות קורסים לעיצוב תכשיטים. לקורסים הללו נרשמים אמנים בתחילת דרכם לצד אמנים אשר מוסיפים ידע על הקיים ועושים יצירה מהתחביב.
ישנם לא מעט קורסים וסדנאות להכנת תכשיטים – החל מחרוזים וכלה בעיצוב תכשיטי זהב וכסף, מעיצוב תכשיט בודד ועד למערכת תכשיטים גם- יחד. ישנם מעצבי תכשיטים שונים אשר עושים את מלאכתם מביתם או מסדנת עבודה מיוחדת – ישנם מעצבי תכשיטים שלמדו בקורס עיצוב תכשיטים וישנם מי שעושים זאת תחת שיטת הניסיון, התעיה והטעיה אולם בסופו של דבר ישנה שאיפה גורפת – להשיג יתרון עסקי ותחרותי על פני אחרים, והלוא ישנם לא מעט עסקים כאלו בכל מקום ומקום. ישנן השתלמויות וקורסים המלמדים שיטות שונות להכנת התכשיטים וגם איך לשווק אותם.
|
|
עיצוב תכשיטים הינה אמנות מורכבת שיש ללמוד מהיסוד. |
|
|
מטרות קורס עיצוב תכשיטים
לכל קורס עיצוב תכשיטים ישנו הנפח שלו והמטרה המיוחדת לו – וישנם קורסים המרכזים את כל אותם הנושאים גם – יחד לאורך תקופת התנסות ארוכה בסדנאות. הלומדים רוכשים כלים, ניסיון ומיומנויות בפיתוח קולקציות תכשיטי בוטיק ומותגים, פיתוח סגנון עיצוב אישי, עיצוב קולקציות תכשיטים מסחריות, הפעלה של קבלני משנה כמו למשל יציקה של שיבוצים, ציפוי ועוד, לומדים איך להשתמש ולעצב בכל מוצר – עץ, מתכות, פלסטיק ועוד ורוכשים מיומנויות בשיווק עצמי, לרבות שליחת מוצר, פרזנטציה ועוד.
מה נושאי הלימוד בקורס עיצוב תכשיטים?
נושאי הלימוד נחלקים לשיעורים עיוניים המסבירים לגבי מבנה החומרים, מקצועות שונים של קראפט ( קראפט זו אומנות ליצירת חפצים) לרמות שונות, מטלורגיה – הנדסת חומרים והתכונות הכימיות והמכאניות של מתכות, איך מפיקים מתכת ואיך מעבדים. לומדים איך לעצב בתוכנות גרפיקה (בחלק מהקורסים) ואיך לרנדר את התוצאה, צילום, פיסול, רישום סקיצה של תכשיט, חריזה, עושים סדנאות יציקה, שיבוץ ושעווה, לומדים גמולוגיה וישנם גם תכנים מעולם השיווק – באופן עצמי או באמצעות האינטרנט – וניתן לקחת במקביל גם קורס ETSY.
נושאים להעשרה בקורס עיצוב תכשיטים
למי מהאמנים המבקשים להתפרסם או לשווק בארץ ובחו"ל גם – יחד, ישנם קורסים או תכנים מעשירים בנושא המכס או חוקיות היבוא, איך מתרחשת ההתנהלות העסקית, איך לקבל מימון והלוואה לעסקים קטנים, איך לנהל תזרים מזומנים, לתמחר ולנהל את המלאי, האם לקבל תשלום לפני קבלת הטובין או לאחריה, אילו אמצעי תשלום עדיפים, איך למתג את הקולקציה, איך לקרוא לעסק ועוד.