בשנים האחרונות בארגונים המודרנים מורכבות וריבוי ממשקים הפכו להיות תופעות שמאפיינות את סביבת העבודה. על מנת להשיג תוצאות טובות ולעבוד באופן יעיל נדרשת סינרגיה והתאמה בין המחלקות והיחידות השונות בארגון.
עם בעבר כל דיסיפלינה ארגונית עמדה בפני עצמה, השנים האחרונות והקידמה הובילו לאיחוד ולשיתופי פעולה רבים בין תחומים מגוונים. על מנת להשיג תוצאות ארגוניות ולמנף בצורה הטובה ביותר את היכולות של הארגון נדרשת התאמה ושיתפוף פעולה בין החידיות השונות וזאת על מנת ליצור שלם שגדול מסך חלקיו, כלומר מכלול שפועל בצורה הטובה ביותר. ארגונים מתחילים להבין את חשיבות שיתפוף הפעולה ואת היתרון האסטרטגי הרב אך עדיין לארגונים רבים חסרה התרבות הארגונית שתויבל לסינרגיה זו.
מה מחייב ניהול מוצלח?
קורס שיתוף פעולה מחייב התמחות והבנה מעמקיה של התרבות האנושית ארגונית בעסק או בארגון. כל שר התחומים כמו אסטרטגיה, ותהליכי שונים נגזרים מהבנה זו. המטרה העיקרית היא ליצור סנכרון ואת התפקוד היעיל ביותר ברמת הארגון וזאת באמצעות הכשרת מנהלים ומנהלי ממשקים בעלי תפקיד ייעודי לכך, או לשלב את התפקיד כחלק מהתפקיד של מנהלי מטה שונים בחברות הרבות. למנהל שיתוף פעולה משימות רבות כמו, בניה סדורה של ממשקים ושיתופי פעולה שונים, טיפול מקצועי בצמתים מרכזיים, זיהוי הזדמנויות לשיתופי פעולה,הטמעה ארוכת טווח של שיתופי פעולה ועוד.
|
| קורס ניהול שיתופי פעולה מקנה כלים לשפר את העבודה בארגון בתקופה המודרנית הזו בה כל ארגון ועסק תלוי וקשור לרעהו | |
|
הכשרת המנהלים לשיתוף פעולה
קורס שיתופי פעולה מבוסס על מודל מיוחד שפותח לאורך זמן ותוך כדי ניהול אקטיבי של ארגונים. התוכניות השונות מציעות שיפור רב של נושאים הקשורים לשיתופי פעולה בין ממשקים שונים זאת תוך כדי לימוד והתנסות בכלים מעשיים. התוכנית משלבת אלמנטים ממגוון רחב של דיסיפלינות מניהול, עסקים, תרבות, פוליטיקה ועוד. התוכנית עצמה מיועדת למנהלים ברמות בינוניות בכירות שנמצאים בצמתים מרכזים בארגונים ושותפים בתהליכים חוצי ארגון..
הנושאים המרכזים הנלמדים בקורס
נושאי הלימוד בקורס הם מגוונים ונוגעים במגוון רחב של תחומים. בין הנושאים ניתן למנות, תפיסות חדשניות בשיתופי פעולה בין ארגוניים, ניהול מערכות מורכבות, ניהול אינטראקציה ומשא ומתן, ניהול קונפילקטים וגישור, ניהול תקשורת בין ארגונית, ניהול דיונים, רשתות חברתיות, שיתוף מידע, תהיליכי בניית סכמות ככלי שיתופי לקבלת החלטות, פוליטיקה ומבנה פנים ארגוני ועוד. במהלך הלימודים ילמדו הסטודנטים את התחומים הללו בשיתוף מקרים מהמציאות ותוך כדי ניתוחים.