אבחון דידקטי באנגלית כשפה זרה
אבחון דידקטי נוצר על מנת להעריך תפקודים שבהם משתמשים לצורך למידת מיומנויות כמו קריאה, כתיבה וחשבון. בתוך הספקטרום הנרחב של האבחון הדידקטי חייבים להיות נושאים הבוחנים את השפה, את הזכרון ואת היכולות לתכנן ולארגן דברים. בנוסף, האבחון הדידקטי בוחן תפקודים ניהוליים, יכולת לקרוא לכתוב ולחשב וכן הפוטנציאל הגלום במאובחן. בסוף האבחון הדידקטי מגיע מסמך שמפרט את כל התהליכים שבדק, את התוצאות ואת הדרכים הראיות לטיפול עתידי. אותו אבחון דידקטי נמסר להורים בשיחה מעמיקה שבה יישאלו הרבה שאלות.
מטרת התכנית לאבחון דידקטי
כמו אבחון בכל נושא אחר, גם בתחום הוראת האנגלית יש צורך בהתמחות. תלמידים רבים מתקשים להבין את הנעשה בשיעורים ולקלוט את השפה. נדרשים כלים מיוחדים שיאפשרו לאותם תלמידים להבין ולספוג את השפה, וכן מיומנויות לצורך אבחון בעיות. תחום ההוראה המתקנת קיימת אף באנגלית, מאחר שתלמידים רבים בעלי לקויות למידה שונות מתקשים ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם עוצר המילים והדקדוק שמאפיינים אותה. מסיבה זו התכנית להכשרה באבחון דידקטי באנגלית כשפה זרה היא חיונית. בתי ספר רבים זקוקים לכוח אדם איכותי שיש לו את כל הידע המתאים בתחום.
כיצד מתקבלים לתכנית לאבחון דידקטי באנגלית כשפה זרה?
התכנית לאבחון דידקטי באנגלית כשפה זרה מכשירה מורים שלהם תואר ראשון ותעודת הוראה או לפחות רישיון הוראה, וכמו כן על המועמדים להיות בעלי ניסיון מוכח בהוראת השפה האנגלית ועליהם לספק כחלק מתנאי הקבלה המלצות שיעידו על תפקודם בתחום. תנאי קבלה נוסף הוא שהמועמדים ירואיינו מול ועדת קבלה שתערוך בפניהם ראיון באנגלית.
מה צריך ללמוד לצורך אבחון דידקטי באנגלית כשפה זרה?
תכני ההכשרה מורכבים מנושאים תיאורטיים ומעשיים המתמקדים בלקויות למידה. לעתים קרובות לקות למידה מתגלה אצל תלמיד כשהוא מנסה ללמוד שפה חדשה, ולשם כך נדרשת הבנה בתהליכי התפתחותה של שפת האם, ומיומנויות המשמשות לאיתור בעיות ובהערכתן ואומדנן של אותן בעיות, וכמו כן יילמדו בקורס יסודות לאבחונים דידקטיים, מבואות להוראת האנגלית כשפה זרה ועוד.