גם יזמות חקלאית היא יזמות לכל דבר, ומעבר לידע בחקלאות, נדרשים כישורי יזמות, תפעול ומכירה שיובילו ויקדמו את היזמות. כיום לא מספיק רק להיות עובד אדמה חרוץ ומסור, ויש צורך בחושים מכירתיים מחודדים, שכן כל דבר היום מתבטא איכשהו במישור יזמי עסקי, ועל מנת להבטיח את קיומו ואת שגשוגו יש צורך לשלוט בתחומים רבים ולהיות איש עסקים מושחז ונמרץ, שפועל ללא ליאות למען היוזמה החקלאית שלו, ומקדם אותה.
למי מיועד הקורס
קהל היעד של קורס יזמות חקלאית יכול להיות מורכב משני סוגים של קהל יעד – חקלאים שרוצים לעורר את העסק הרדום שלהם ולהפוך אותו לאימפריה או לפחות לעסק משגשג, וקהל היעד השני של הקורס מורכב מאותם יזמים נצחיים, שמודעים לפוטנציאל הרב שגלום ביזמות חקלאית, על כל המשתמע מכך, שכן למרות התיעוש שמאפיין אותנו כחברה מודרנית, אנחנו זקוקים אף יותר מתמיד לטבע, לפשטות ולחקלאות (ובעיקר למאפיינים היותר אורגנים שלה).
יזמות חקלאית
הפן החקלאי שבו מתמקד הקורס כולל מבואות לחקלאות המודרנית, אך כולל סקירה קצרה של החקלאות המסורתית וכיצד הושפע ממנה העולם המודרני, יסודות בבוטניקה ויסודות בעיבוד הקרקע והשקיה. עולם הדישון וכלי העיבוד המודרנים ששונים בתכלית מאלו המסורתיים. תכני הקורס כוללים גם נושאים כמו מחלות, מזיקים והדברה משולבת. חקלאות אורגנית וחומרי הדברה אורגנים, מטאורולוגיה וגידולים מיוחדים.
יזמות עסקית
זהו הפן העסקי/יזמי בקורס יזמות חקלאית, והוא שם דגש יותר על נושאים ביצועיים וכספיים שכוללים תכנים כמו כיצד למכור, כיצד מקדמים וסוגרים עסקאות, איך מטפלים בהתנגדויות שונות שעלולות לצוץ במשא ומתן, ניהול השיווק, ניהול עובדים, תזרים מזומנים ודוחות כספיים, עבודה מול רשויות המס ועקרונות בחשבונאות, כיצד בונים תכנית עסקית, ואיך מתפעלים אותה, ומובילים יוזמות, ואיך גורמים לעסק לקרום עור וגידים.