בכל ארגון קיימים חילוקי דעות וקונפליקטים שונים, קונפילקט יכול להיות חיובי לארגון כיוון שהוא יכול להפרות את החשיבה, אך מצד שני יותר מידי קונפליקטים פוגעים בארגון בצורה משמעותית. כיום יש קורסי גישור לפת
בכל ארגון קיימים חילוקי דעות וקונפליקטים שונים, קונפילקט יכול להיות חיובי לארגון כיוון שהוא יכול להפרות את החשיבה, אך מצד שני יותר מידי קונפליקטים פוגעים בארגון בצורה משמעותית. כיום יש קורסי גישור לפתרון קונפליקטים.
בכל ארגון בין אם הוא גדול ובין אם הוא קטן קיימים קונפליקטים רבים. הקונפליקטים הם חלק בלתי נפרד מעבודתו של הארגון, ניהול לא תקין של קונפילקטים יכול להוביל לנזק משמעותי לארגון שניתן לראותו בביצועים הכלכלים בסופו של דבר. כיום יש מרכזים רבים שמעבירים קורסים לגישור לארגונים. המטרה העיקרית של קורסים אלו היא להכשיר אנשי מקצוע מיומנים לפיתרון ולהכוונת ארגונים על הצד הטוב ביותר.
|
| ניהול קונפילקטים נכון בארגון יכול להיות מקפצה להצלחה | |
|
גישור בארגון
גישור הינו כלי שנועד לפייס ולהכווין קונפליקטים בין אנשים או ארגונים שונים. עולם הגישור מציע כלים שונים לניהול אפקטיבי של ארגון וליצירת תשוכת שייכות של העבודים והעצמתם. במהלך הקורס לומדים המשתתפים כיצד לפתח הסכמה, לנהל משא ומתן\ בניית צרכים, וכו'. דרך לימודים אלו יכולים אח"כ המשתתפים לקחת את החומר הנלמד ולהביאו לידי ביטוי בארגון או בעסק שלהן וכתוצאה מכך לשפר את ביצועי הארגון השונים.
ניהול וגישור
עולם הניהול העסקי השתנה עד מאוד בעשורים האחרונים בכלל ובפרט בשנים האחרונות. המיומנויות הניהוליות של המנהל השתנו והתפשטו למגוון רחב ונוסף של תחומים. המנהל בימינו צריך לשלוט במגוון רחב של תחומים, כלכלה, מימון, חשבונאות, ידע במשאבי אנוש, גישור והפנמה וכו'. על המנהל להראות גמישות מחשבתית, יצירתיות, מיצוי המשאביים בארגון, ניצול הפוטנציאל והמשאב האנושי של הארגון. הרבה פעמיים המנהל מוצא עצמו בסיטואציות שונות בהן הוא צריך לשמש כמגשר בין אינטרסים ובין צרכים שונים של מחלקות או אנשים. כיום כמעט כל אוניברסיטה או מוסד לניהול מציעים קורסים לניהול ולפתרון סכסוכים בארגון וזאת מצורך הבנה והכרה בחשיבות העניין בחברה.
למי מיועדת התוכנית?
קורס גישור לארגונים מיועד באופן כללי למנהלים ולבעלי תפקידים בכירי ותפקידי ניהול בחברות שונות. הקורס מתאים בפרט למנכ"לים, מנהלי משאבי אנוש בחברות, בעלי תפקידי ניהול בחברות וכמובן שעבור מי שרוצה להרחיב את השכלתו וכישוריו בתחום. מטרתה העיקרית של התוכנית היא לפתח מודעות אצל המנהלים, להנחיל להן מיומנויות לניהול משא ומתן, וכמובן ליצור תשתית לפיתוח הגישור והשפעתו בארגונים השונים. עם סיום הקורס מקבל המנהל את הכלים הטובים ביותר להתמודדויות עם קונפיקטים בארגון.