אם המזכירים שבמשרד הינם יד ימין למנהל, הרי שמשרד ממוחשב מתנהל באופן יעיל יותר ככל שמשתמשים ביותר פונקציות שימושיות הרלבנטיות לאותו סוג משרד, מכניסים את המשרד לקצב תפוקה יעיל ולשליטה טובה במטלות.
התקשורת בין המשרד לסביבתו ובין עובדיו מתנהלת כיום באמצעות רשת ממוחשבת שמאפשרת שליטה טובה יותר על העבודה, ריכוז של נתוני הארגון בתוך מאגר אחד גדול ואפשרות להשתמש בתוכנות שונות כדי לשלוף את המידע הנחוץ בזמן אמת וגם לשכלל את היישומים הנדרשים – לרבות חישובים שונים בתוכנות אקסל ובמחשבון הזמין שבנוי בתוך מערכת ההפעלה הממוחשבת. הכלים הממוחשבים הבסיסיים לניהול משרד מנטרלים את שולחן העבודה של העובד מניירת מיותרת, מייצרת סדר ושליטה על המתנהל במשרד וחוסכים משאבים כמו זמן, מוצרי משרד ומצמצמים את מצבת העובדים במשרד.
|
|
קורס ניהול משרד ממוחשב-אין משרד היום שלא מתנהל ללא שימוש במחשב ויישומיו. |
|
|
למי הקורס מיועד?
הקורס לניהול משרד ממוחשב מיועד לכל אחד ואחת שרוצים להכיר לעומק את שלל התוכנות העומדות לרשותם כדי לנהל משרד באופן שוטף. הקורס יתאים גם למי שכבר פעל ופועל באמצעות תוכנות אלו אולם אינו מנצל את כל השימושים שלהן באופן איכותי, למי שמעוניין ללמוד איך לנהל תכתובת מנהלית, איך לשמור על אתיקה מקצועית בתחום או איך לשמור על הבריאות לאורך שעות העבודה המרובות על המחשב. הקורס יכול להתאים גם לעובדים שיוצאים להשתלמות על מנת להתקדם לתפקידים בכירים יותר באדמיניסטרציה משרדית.
מעט על מה שנלמד בקורס
הקורס מקיף את שלל התוכנות הבנויות בתוך מערכת ההפעלה ומסייעות לתחזוקת עבודות המשרד ולניהולו, כמו למשל אאוטלוק וניהול יומן פגישות או ספר טלפונים, מעבדי תמלילים, גיליונות אלקטרוניים – כמו Excel, PowerPoint, ניהול מסדי נתונים וניהול ארכיב, תוכנות לתקשורת כמו ניהול הדואר האלקטרוני או תוכנות טלפקס ועוד. במרבית המקרים ניתן לשלב בין המידע של תוכנה אחת לשניה, או לייבא תוכן מאחת לשניה כדי לנהל אותו באמצעות היתרונות של התוכנה.
התכנים שילמדו בקורס
התכנים שנלמדים בקורס לרוב כוללים התעמקות בכל תוכנה מבין התוכנות Excel, Word, Outlook, PowerPoint, Access ועוד. לומדים על מסדי הנתונים ועל ניהול הארכיבים באופן מסודר, הכנת מצגות וכתיבה רשמית של מכתבים לגורמים שונים, משלוח וקבלה – פקסים ודואר אלקטרוני, ניהול שיחות ועידה, איך בנויות רשתות תקשורת – מקומיות או נרחבות, ציבוריות או פנים ארגוניות. בין היתר הלומדים ירכשו יישומים כמו ניהול נכון של זמן ותקשורת בין אישית טובה.