VRAY הוא פיתרון להדמיה וליצירת אנימציה מהמתקדמים עולם. מדובר באחת האפליקציות האפשריות לשימוש מבין יישומי הגרפיקה התלת מימדית. השימוש ב- VRAY מחייב שליטה בטכניקות מתקדמות שמשרתות מדיות שונות להפקות.
VRAY הינו מנוע לרינדור אשר פותח בשנת 1997 באמצעות ולדימיר קוילזוב ביחד עם פטר מיטב. השניים פתחו חברה שנקראה "כאוס-גרופ", ושחררו את ה – VRAY כגרסת בטא בשנת 2001. המוצר הזה שוחרר כפלאגין שאותו מתקינים בתוכנות תלת מימד שונות ועימו מבצעים חישובים מתמטיים מסוגים שונים על מנת להפוך את האובייקט מדו מימד לתלת מימד והתוצאה הויזואלית נראית על מסך המחשב. ה- VRAY פועל על סמך התווית קרניים שמשולבות עם הסביבה התלת מימדית שיכולה להיות אובייקט או סביבה שיש עליה מידע כמו נקודות צבע (פיקסל). בתום התהליך מקבלים את התמונה בתלת מימד.
|
|
VRAY- מציעה כעת שלל אופציות התקנה כדי לשפר את יכולת המידול. |
|
|
עם אילו תוכנות תלת מימד עובד ה- VRAY?
את הפלאגין VRAY ניתן להתקין כמעט בכל תוכנה גרפית ממוחשבת בתלת מימד שקיימת כיום, תודות לגרסאות עדכניות שמתווספות. חלק מהתוכנות אלו Cinema 4D, 3Ds max, SketchUp , Blender, Rhino, Maya וגם SoftImage X SI ו- LightWave. מדובר בתוכנות שנמצאות בשורה הראשונה לשימוש היוצרים במדיות השונות להדמיות באדריכלות, טלביזיה, עיצוב מוצר ועיצוב פנים או תעשייתי וקולנוע.
איך ללמוד את תחום ה- VRAY?
ישנן הדרכות על תוסף ה- VRAY שנערכות במסגרת לימודי תעודה או תואר בגרפיקה ממוחשבת – או קורס VRAY נפרד. על מנת לשלוט בתוכנה, יש ללמוד תכנים כמו הכנת מודל לשלב הרינדור, מיקום החומרים במודל והגדרתם, עקרונות ברינדור, מפות שונות – שקיפות, שינוי מיקום, שבירה, בליטה, השתקפות. מגדירים גופי תאורה, תאורת סביבה והצללות, עומד השדה, אור מתקדם וגם גרמי השמיים והפקת ההדמיה הפוטוריאליסטית.
VRAY לתוכנת SketchUp
ל- VRAY יש למעלה מעשר מפות פרוצדוראליות שנוספו – לרבות Dirt כדי לקבל תוצאה מיטבית. ישנו הפיצ'ר Ambient Occlusion שאיתו מתקרבים אל האובייקט יחד עם שימור הפרטים וללא הארכת זמן הרינדור. IES Light לצורך מיפוי מדויק ופוטומטרי ו – Alpha for Transparecy התומך במפות אלפא.
VRAY לתוכנת Rhino
תוכנת Rhino יכולה ליהנות כעת מ – Dome Light- תאורה מבוססת תמונה, VRAY Proxy שחוסך במשאבי זיכרון RAM, VRAY-RT שמרנדר בזמן אמת בפוסט פרודקשן, Lens Effects שמתחקים אחר מצלמה פיזיקאלית אמיתית ועוד.
VRAY ל- AutoDesk
GPU Enhancements מרנדר בזמן אמת בפוסט פרודקשן, VRAY HairMtl, VRAY CarPaintMtl, Interactine Rendering שמאיץ את הליך הרינדור ו – VRAY MultiSubTex – ספציפיקציות יישום חומרים.
VRAY לתוכנת Maya
גם כאן קיים מנוע GPU Enhancements, VRAY CarPaintMtl, VRAY HairMtl, VRAY-RT (REAL TIME) להאצת הליך הרנדור ואפשרויות למיצוי תרומה של כל תאורה עבור הסצנה בתלת מימד – וכן ספציפיקציות יישום חומרים.