בנית תכנית שיווקית לעסק
תכנית שיווקית לעסק, המהווה למעשה חלק מן התוכנית העסקית היא מעין מתווה הדרך המיועד לעסק החדש. בתכנית זו נקבעות לא רק מטרות ודרכי שיווק, אלא גם מתחרים וסקירת הסביבה שבה עובדים מבחינת מתחרים, עלויות ייצור ושיווק ופרמט>
מגזין
ניהול, עסקים ופיננסים
בנית תכנית שיווקית לעסק
אחד מן הקשיים הגדולים ביותר כיום בישראל הוא לנהל עסק עצמאי, קטן שגם ירוויח וישמור על רווחים לאורך זמן. מסקר של הלמ"ס עולה כי עסקים חדשים וקטנים, בממוצע שורדים שנתיים ואז פושטים רגל ונסגרים. למה זה קורה? משום שלרובם לא הייתה תכנית עסקית ושיווקית הולמת.
- מערכת ToStudy
- |
-
15/08/2013
- |
-
11:48
- |
-
2994
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
תכנית שיווקית לעסק, המהווה למעשה חלק מן התוכנית העסקית היא מעין מתווה הדרך המיועד לעסק החדש. בתכנית זו נקבעות לא רק מטרות ודרכי שיווק, אלא גם מתחרים וסקירת הסביבה שבה עובדים מבחינת מתחרים, עלויות ייצור ושיווק ופרמטרים נוספים. כל אלו, אם נרשמים ומתכוננים בקפידה, יכולים לסייע לעסק ללכת בנתיב ידוע מראש וכך להבטיח את שרידותו לאורך זמן. אז מהם שלבי התכנית העסקית הבסיסית ומה עושים שמתקשים לבנות אחת כזו?
בסרטון הבא- הרצאה קצרה על כיצד לכתוב תכנית עסקית בצורה המיטבית ביותר.
|
|
ההרצאה מבוססת על שקפים של ד"ר ליאור ינקלסון ממייסדי תחרות ביזטק |
|
|
1. דע את סביבתך
אחד מהדברים החשובים ביותר עוד בטרם פתיחת עסק ותחילת ייצור או שיווק, הוא להכיר את הסביבה אליה הולכים להכנס. מהי אותה סביבה? מדובר על מתחרים, על מוצרים דומים לך בשוק, על ביקושים של לקוחות, על העונות או התקופות החמות יותר וגם תקופת השפל של סוג המוצרים שתשווק או תייצר, מחירים וגם הגבולות הפיננסים שלכם. בניית תשתית נרחבת של ידע היא צעד חשוב בדרך לתכנון נכון של הצעדים הלאה.
2. הגדרת מטרות שיווקיות
בדיוק כמו בקאוצ'ינג, כך גם בבניית תכנית עסקית- צריך להציב מטרות ויעדים בכדי שיהיה למה לשאוף, לאן להגיע ונקודות בהן ניתן יהיה לבקר את פעילות העסק ומידת הצלחתו. חשוב לשים מטרות ויעדים ריאליים ומדוייקים שמתייחסים לפרמטרים ממשיים ולא משפטים סתומים שאין להם כל קשר לבסיס הנתונים עליו נשענים.
3. תכנית פעולה
לאחר שהבנתם מהו השוק שתכנסו אליו, מה החוזקות והחולשות שלכם ומה המטרות שלכם, הגיע הזמן להתחיל לתפור את הדרך להגשים ולהגיע אל אלו. בתכנית הפעולה תבנו לא רק את מערך הייצור או השיווק וממה הוא צריך להיות מורכב, אלא גם תתנו לוחות זמנים מדוייקים ותקחו בחשבון התמודדות עם מצבים שונים, דוגמת כניסה למצב סטטי מבחינת מכירות, הכנסות והוצאות.
4. בקרה
מדובר בתכנית בפני עצמה, שעיקרה הוא ביקורת ובדיקה כיצד מיישמים בפועל את תכנית הפעולה. בתכנית הבקרה קובעים כל כמה זמן זו תתבצע, מי אחראי עליה ובאלו תנאים היא יכולה להשפיע על שינוי תכנית הפעולה והעבודה.
ואם בכל זאת לא הסתדרתי?
אם בכל זאת אתם אינכם יודעים כיצד לקבוע תכנית כזו ולהתחיל לבצע אותה, או לא מבינים כיצד להציב יעדים או איך בוחנים את השוק ומוציאים ממנו נתונים, מומלץ לשקול ללכת על קורס בניית תכנית עסקית. בקורס זה ילמדו אתכם לעומק כיצד בונים תכנית כזו ואיך לעבוד נכון עם הנתונים שיש לכם ביד ליצירת תכנית אפקטיבית, יעילה וברת יישום.
לקריאה נוספת:
קורס בניית תכנית עסקית
קורס בניית תכנית עבודה
מנהיגות היא תכונה נרכשת שמאפשרת להניע את האחר לכדי פעולה מבלי בהכרח להפעיל סמכות או כוח, כי אם מתוך לויאליות, אמון ומוטיבציה. מהמשך...
המיסים פוגשים את כולנו בשלב כזה או אחר ולמרות זאת, עדיין מרביתנו לא מבינים את התחום עד הסוף, לא יודעים כיצד להתמודד איתו ובטח שהמשך...
תחום אימון מרתק במיוחד שתופס תאוצה בשנים האחרונות הוא תחום האימון העסקי – תחום שמיועד לאנשים בעלי ראיה אסטרטגית רחבה, בעלי חוש המשך...
כיום, כל חברה שמכבדת את עצמה מבינה את חשיבות טיפוח המשאב האנושי שלה, שכן ברור לכל שעובד טוב הוא עובד שטוב לו. לפיכך, תחום ניהולהמשך...