לימודי תנועה ומוסיקה
הקשר בין תנועה למוסיקה הינו קשר טבעי ואינטגראלי. התינוק כבר מגיב לצלילים עוד מבטן ומלידה, וזאת תוך נענועו למקצב המוסיקלי, אולם בהמשך הקשר בין מוסיקה לתנועה הופך להיות בלתי אמצעי. כך, הגוף מקשיב טוב יותר למוסיקה והתנ>
מגזין
תרפיה ומקצועות טיפול
לימודי תנועה ומוסיקה
ככל שניתן למדוד את המוסיקה בזמן ובאיכות הצליל, כך גם התנועה, שיכולה לבטא באופן ויזואלי וקינסתטי את האודיו. לפעילות תנועה המשולבת במוסיקה יכולות להיות מטרות שונות, והיא משמשת בעיקר לגיל הרך.
- מערכת ToStudy
- |
-
23/10/2013
- |
-
13:20
- |
-
3081
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
הקשר בין תנועה למוסיקה הינו קשר טבעי ואינטגראלי. התינוק כבר מגיב לצלילים עוד מבטן ומלידה, וזאת תוך נענועו למקצב המוסיקלי, אולם בהמשך הקשר בין מוסיקה לתנועה הופך להיות בלתי אמצעי. כך, הגוף מקשיב טוב יותר למוסיקה והתנועה יכולה לבטא או להמחיש את הרגש. למידה של השילוב מוסיקה ותנועה כבר בגיל הרך עשויה לפתח את ההנאה מן הלמידה, להרחיב את מנעד המוטיבציה וכן להקנות יתרונות בפעילות כמו למשל שיפור המיומנויות המוטוריות, התפישה המוסיקלית וגם ההתפתחות הפסיכולוגית בין השאר.
|
|
מוסיקה תנועה וקול- מרכיבים שיכולים לשחרר את נפשם לא רק של ילידם, אלא גם של מבוגרים. |
|
|
מטרות שונות ללימודי הוראת המוסיקה והתנועה
בהווה נפתחים חוגים שונים ומגוונים על פי שיטות הוראת מוסיקה ותנועה – למטרות שונות מגיל לידה ועד בכלל; לימודים לצורך פיתוח המוטוריקה והתפישה המרחבית, חוויה דיאדית נעימה בין הורה לילד, חיזוק קבוצות שרירים, מיומנויות יסוד – ניתור, דילוג, קפיצה, שימוש במוסיקה ובתנועה לצרכי תרפיה, הבנה טובה יותר של המוסיקה תוך דקלומים, שימוש באביזרים, פיתוח הדמיון והחושים ועוד.
מטרות לימודי הוראת מוסיקה ותנועה
המוסיקה היא ביטוי גם למקצבים הגופניים, ומטרת הוראת המוסיקה בתנועה נפרשת בין מספר מישורים – המישור הגופני מכיל את התחום המוטורי בעיקר – מיומנויות יסוד שפועלות בתנאי שטח משתנים, תנועת איברים בודדים או הגוף כמכלול, היכרות עם הגוף – שיום וזיהוי לפי גודל וצורה , ארגון התנועה ועוד. המישור החברתי כולל רכישת כישורים לעבודה שיתופית, פיתוח מנהיגות, שמירה על חוקים ומטרות נוספות על פי גיל וקבוצה, וכן במישור הקוגניטיבי – תכנון משימות, ארגון ותזמון, סיבה ותוצאה, הכרת מושגים מוסיקליים ומטרות נוספות בהתאמה.
השיעורים והתוכן שנלמד במסגרת הקורס
מדובר על לימודי תעודה שבהם רוכשים כלים לעבודה מותאמת לקהל יעד ולפי מטרות. תכני הלימודים יכולים להשתנות בהתאם למטרת ההוראה – תרפיה בתנועה ובמוסיקה או תנועה לגיל הרך – ויכולים לכלול בין היתר את נושאי הלימוד הבאים: דינאמיקה קבוצתית, התפתחות פסיכו מוטורית, אנטומיה ופיזיולוגיה, בניית מערכי שיעור, התנועה כגורם תרפויטי, עקרונות בעבודה עם הגיל הרך, פירוק מיומנויות למרכיבי תנועה ותרגילי הכנה ועזר, משחקים ופעילויות בתנועה – לרבות סיפורי ילדים, דמיון מודרך, התאמת המוסיקה לילדים ועוד נושאים להרחבת ארגז הכלים של המדריך.
לקריאה נוספת בנושא...
לימודי תרפיה במחול
שיטת פאן קואצ'ינג
ההידרותרפיה היא סוג מסויים של תרפיה העושה שימוש בסגולות הייחודיות של משאב הטבע החשוב ביותר - המים כמובן. ההידרותרפיה עושה שימושהמשך...
רוצים לעסוק בתחום טיפולי ולסייע לאנשים לצאת ממשברים או ממצוקות שמלוות אותם בחיי היום יום? אתם כבר עוסקים בתחום טיפולי כלשהו ורוהמשך...
ביבליותרפיה היא שיטה שמגיעה מתחום הטיפול באמנות, שבבסיסה נעשה שימוש בקריאה ובכתיבה על מנת לעזור לאנשים המצויים במצוקה. נשמע לכםהמשך...
אם טמון בכם השילוב של הרצון לעזור לאנשים אחרים וכשרון משחק עילאי ואינכם יודעים כיצד לשלב בין השניים, עכשיו אתם יכולים! בואו לקרהמשך...