מרקום הוא מושג כללי שהופץ בשנים האחרונות בקהילה העסקית והמשמעות שלו בתמונה הגדולה היא תקשורת שיווקית. הניהול של התקשורת השיווקית, המרקום בעצם, הוא תחום מתפתח בשנים האחרונות בארגונים, חברות ותעשיות. איש המרקום, או היחידה, אחראי על השיווק של הפרויקט, המוצר, החברה בשווקים בינלאומיים, אחראי על הפרסום, אחראי למצוא קהל יעד שיכול להשקיע בעתיד במוצר וכו´.
מה היא המטרה של קורס מרקום?
המטרה של קורס מרקום היא להעביר את הידע הנדרש לתלמידים על מנת להתמחות במרקום. מה הכוונה ? תרגום של קו השיווק של החברה לשפה תקשורתית. כלומר העברת מסרים לאוכלוסיית היעד של המוצר, החברה – אוכלוסייה שעבורה נועד מסע הפרסום התקשורתי. קהל היעד של המרקום יכולה להיות העיתונות, גורמים פנימיים בחברה, לקוחות בפוטנציה או לקוחות קיימים, קהילות פיננסיות ועוד.
אילו חומרים מועברים במסגרת קורס מרקום?
כל מוסד לימודים בוחר להתמקד על פן אחר של נושא המרקום עם זאת הרוב מתמקדים באותם הנושאים העיקריים כגון: המהות של המרקום, מה הוא תפקידו של מנהל מרקום, יסודות השיווק, תקשורת שיווקית, אודות מותג, כיצד לנהל ולתכנן פרויקטים, כיצד לפרסם ולשווק, אסטרטגיות לשיווק ופרסום, כיצד לנצל אופציות עסקיות זמינות, יח"צ, אודות כלי התקשורת העומדים בפני המרקום, שיווק בארץ ושיווק בחו"ל, כלים לניהול, כיצד לנהל פרויקט מורכב בחוכמה , טכנולוגית עזר ועוד.
מי הוא קהל היעד של קורס מרקום?
כל חברה בסדר גודל בינוני תוכל להסתייע המון ולייעל את עבודתה באמצעות המרקום. הקורס מיועד לכל מנהל חברה שרוצה לפתח את תחום המרקום בחברתו, כמו כן לאנשים מעולם השיווק והפרסום בחברה, לעובדי תעשיות גדולות, בעלי תפקידים בפרסום שרוצים להתפתח לכיוון מעט שונה תוך כדי ניצול הידע הקיים.