SEO – Search Engine Optimization הינו קידום אתרים במנועי החיפוש השונים. כיום מעורבים שלל קורסים בתחום שכן הוא הפך לפופולארי מאוד.
קידום אתרים במנועי חיפוש הוא תחום בו עושים קידום אתרים בצורה טבעית, קרי אורגנית (ללא תשלום) בתוצאות החיפוש. בכללי ניתן לומר כי ככל שאתר מסויים יופיע יותר בתוצאות מנועי החיפוש או ככל שהוא יופיע יותר למעלה בדירוג, כך יהיו לו יותר גולשים. קידום אתרים יכול להתמקד במספר תחומים שונים או בכולם יחדיו, כמו חיפוש טקטס, חיפוש תמונה, חיפוש מקומי, חיפוש וידאו או חיפוש אקדמי\תעשייתי. כאשר ניגשים לקידום אתרים ישנה חשיבות רבה למנוע החיפוש עצמו, דרך פועלו, מה אנשים מחפשים בדיוק אילו מילים נכנסות לשורת החיפוש וכן מיהו מנוע החיפוש הפופולארי ביותר ועוד.
|
|
קידום אתרים במנועי חיפוש הוא תחום בו עושים קידום אתרים בצורה טבעית |
|
|
קורס SEO
במהלך קורס SEO נלמדים כל עמודי התווך של התחום, כמפורט:
• מבוא האינטרנט – שמות מתחם, כתובות IP ו- Class C, כתובות URL, תבניות, Session, מיקום גיאוגרפי, SAPI_Rewrite ב- IIS ו- Apache´s mod_Rewrite, זמינות, סביבת שרת לקוח, שרתי DNS, שרתי פרוקסי, Cookies, HTTP-Response Header, שרת שיתופי ושרת ייעודי.
• גוגל (Google) - Data Centers, MapReduce, העכבישים השונים של גוגל, ארגז החול, BigTable, GFS, אלגוריתמים, המטמון של גוגל, ריקוד גוגל.
• סקירה כללית על הנושא - קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן, גורמי ההשפעה על דרוג האתר במנועים, יחסים בין מנועי החיפוש השונים, קידום בעולם וקידום בארץ, מבנה דף תוצאות החיפוש, מנועי חיפוש מבוססי מלל, ספריות ומנועי מטה, שימוש במנועי החיפוש בארץ ובעולם.
• חקר מילות מפתח - מילות מפתח, מדרגים, מגמות, נפחי חיפוש, KEI ומדרגים נוספים, מיקוד האתר במילות המפתח, שימוש בכלים מקצועיים שונים, שיטות למציאת ביטויים יעילים ואיכותיים, הכלים של גוגל, ניתוח כדאיות וזיהוי פלחי שוק, זנב ארוך, Alexa, ComScore, Compete, Nielsen.
• תוכן – מיקוד, "שפה" תואמת למנועי החיפוש, צפיפות, מקוריות, רלוונטיות, מבנה, חסימה והסרת תכנים ממנועי החיפוש, תגיות Meta חשובות, תוכנות ועזרים לניהול ולמעקב אחר תכנים, הצפת תכנים, עיצוב תוצאות החיפוש.
• קישורים - מפות אתר HTML ו- XML, קישורי רוחב, חסמי קישורים, קישורים פנימיים, יוצאים ונכנסים, מדידת איכות הקישורים.
• אופטימיזציית המבנה - האלמנטים המרכיבים את הדף וחשיבותם בקידום האתר, הפניות 301 ו- 302, שינוי שם מתחם ו/או מבנה האתר, קידום אתרים דינאמיים לעומת אתרים סטטיים, אתרי חדשות, מכירות, מאמרים, אינדקסים, פורטלים ואתרי תוכן גדולים, מנגנונים.