הקורס מאפשר למשתתפיו ללמוד כיצד לשלב אמנות ככלי שיקומי שאתו יעבדו עם אוכלוסיות מיוחדות בגילאים ובטווחי בעיות שונים. האמונה שאמנות היא ערוץ לביטוי עצמי והעצמה אישית וכן כלי יעיל לפיתוח כישורים קוגניטיביים, סנסו מוטוריים רגשיים וחברתיים. אותו כלי משמש את המדריכים ואת המטופלים שלהם לפתיחת ערוץ תקשורת בלתי אמצעית אך עוצמתית ומספקת, שתסייע לקשר בין המטפל למטופל ותועיל לכישורים רבים אצל המטופל עצמו.
האמנות ככלי שיקומי
תפקידו של המדריך המשלב אמנויות ככלי משקם הוא לבנות מערך עבודה שתתאים למסגרות שונות עם דגש על הדרכת והעשרת שפת האמנות בקרב המטופלים. עבודתו של המדריך לאמנות פועלת במקביל ואף בשילוב עם שאר הצוות במוסד בשיתוף פעולה ויצירת מטרות ויעדים משותפים. הכנסת האמנות ככלי שיקומי היא כאמור ערוץ שמאפשר למטופל להתבונן פנימה, ולפעול מתוך מודעות לקשיים ולמגבלות הקיימים בשאיפה להעצים יכולות ושאיבת כוחות חדשים.
קורס הסמכה למדריכים בשילוב אמנויות ככלי שיקומי – על האוכלוסייה המיוחדת
הדרכה בשילוב אמנויות ככלי טיפולי נועדה למגזר רחב של אנשים כשהם הם נמצאים על ספקטרומים שונים מבחינה תפקודית. קהל היעד יכול להיות אוכלוסיה רגילה ומתפקדת, אוכלוסיית לקויי למידה ובעלי נכויות התפתחותיות, קשישים ומטופלים שיש להם חסכים חברתיים שהשאיפה היא לסייע לכולם למצות את היכולות שלהם ולחיות חיים "נורמטיביים" עד כמה שניתן במסגרת המוגבלויות, ולהפוך לחלק מהחברה בניגוד לשולי החברה.
קורס הסמכה למדריכים בשילוב אמנויות ככלי שיקומי - מהם נושאי הלימוד?
קורס הסמכה למדריכים בשילוב אמנויות ככלי שיקומי אינו קורס הסמכה למטפלים באמנויות אלא הכשרת מדריכים שישתמשו באמנות כשפה שמזרזת תהליכים חברתיים וגירויים חברתיים. הקורס מגדיר את תפקידו ומקומו של המדריך, זהותו המקצועית וכיצד הוא משתלב במכלול ההדרכתי. הכרת האוכלוסיות המיוחדות השונות, היכרות עם חומרי גלים וטכניקות עבודה שונות כגון תנועה, מוזיקה, תיאטרון בובות וכדומה, פסיכולוגיה התפתחותית, דרכי טיפול וגישות שונות, שלבי התפתחות ציור הילדים וכיוצא בזה.