סיימתם את לימודי התואר הראשון בחוג לתקשורת, ואתם מנסים להבין מה הן אפשרויות התעסוקה בהן תוכלו להשתלב? בכתבה ריכזנו עבורכם מספר אפשרויות תעסוקה וחלופות מקצועיות המיועדות לבעלי תואר ראשון בתקשורת.
תחום לימודי התקשורת הוא אחד מתחומי הלימוד המבוקשים ביותר למטרות תואר ראשון, וזאת בשל הדינמיות, העניין והאתגר המקצועי הנלווה לתחום התקשורת המשודרת או הכתובה. בנוסף, העבודה בתחום התקשורת מושכת אליה צעירים וצעירות רבים המעוניינים לקחת חלק בתעשיית התקשורת המשפיעה על חיי הציבור ברמת היומיום. בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר אפיקים תעסוקתיים המיועדים לבוגרי תואר ראשון בתקשורת.
השתלבות באפיקי המדיה השונים
ריבוי אפיקי המדיה בישראל הוביל לביקושים הולכים וגוברים לאנשי מקצוע בעלי השכלה אקדמאית במגוון נרחב של תחומים הכוללים בין היתר: כתבי שטח, עורכי תוכניות, מפיקים, עורכי תוכן, מגישי תוכניות, תחקירנים ועוד מגוון נרחב של תחומים מקצועיים המרכיבים את ענף התקשורת.
עוזרים פרלמנטרים, דוברות ואנשי יחסי ציבור
תחום מקצועי נוסף בו יכולים להשתלב בוגרי החוג לתקשורת הוא תחום יחסי הציבור והדוברות. תחום זה כולל בין היתר מתן שירותי ייעוץ, ניהול מערך יחסי הדוברות ויחסי הציבור של חברות ואישים ואפילו עבודה במסדרונות הכנסת בתפקיד עוזר פרלמנטרי של חבר כנסת או שר בממשלת ישראל.
|
| בוגרי תקשורת יכולים לעבוד בתחומי הטלוויזיה, הפרסום והשיווק וגם בעיתונאות וברדיו | |
|
ענף הפרסום ותחומי השיווק
תעשיית הפרסום והשיווק מהווה את אחד מאבני היסוד של הכלכלה החופשית, ובוגרי החוג לתקשורת יכולים להשתלב בתעשיות אלו במגוון נרחב של תפקידים כגון: ניהול לקוחות, ניהול אנשי מכירות, ניהול תקציב, יועצי פרסום, יועצי שיווק, מנהלי מותג, מנהלי שיווק ועוד. תחום ההוראה
אפשרות תעסוקתית נוספת העומדת בפני בוגרי החוג לתקשורת קשורה לתחום ההוראה. במסגרת אפשרות זו יכולים הבוגרים להשתלב במגוון נרחב של תפקידי הוראה והדרכה הקשורים לתחום התקשורת במסגרות שונות כגון: חוגי תקשורת בבתי הספר היסודיים והתיכונים, חוגי תקשורת המתקיימים במרכזי קהילה ומתנ"סים בכל רחבי הארץ ועוד.
תפקידי ניהול בחברות פרטיות או ציבוריות
חברות פרטיות וציבוריות מעסיקות בוגרים רבים של החוג לתקשורת במגוון תפקידים הקשורים לתחום ניהול מערך הפרסום, השיווק, יחסי הציבור והדוברות. ברוב המקרים, ההשתלבות בחברות אלו מתבצעת במסגרת הכשרת העובד לאורך זמן, וזאת מתוך מגמה לשלב אותו בתפקידי ניהול מתקדמים בתוך החברה בבוא היום.
לכתבות נוספות בתחום:
להיות קופירייטר
ענף הפרסום משנה כיוון