הסיפור מתחיל בשני חברים וותיקים בשם ברק רום ואלון גל. אנשים נורמטיביים שהחליטו לשתף פעולה יחדיו ולפתוח עסק מקצועי בנושא הביטוח. אלון גל היה בתפקיד מפקח רכוש וברק רום עבד ביחסי ציבור וכסוכן ביטוח והשניים הקימו חברה משגשגת שהחזיקה כ3000 מבוטחים תחת השם "תשלובת סוכנויות ביטוח ויחסי ציבור בע"מ". הצלחה מקצועית זו הקנתה לשניהם שם דבר ביחד ולכל אחד מהם בנפרד, גם לאחר שסגרו את העסק. כיום השם ברק רום נחשב לאגדה, שלא לדבר על אלון גל המכונה "המאמן של המדינה" בעקבות תוכנית הטלוויזיה המצליחה ושירותי הייעוץ המפורסמים שלו. בדצמבר 2010 עושים השניים "קמבק" ומשיקים את "המרכז הישראלי ללימודי יחסי ציבור" ב14/12/2010.
מהות בית הספר
שיתוף הפעולה מתחיל בצעד ראשון של שכירת אולמות למידה בחברת האימון של אלון גל, חברת "תות" וקיום הרצאת פתיחה של בית הספר. זאת ועוד, עובדיו של אלון גל ילוו את הקורסים השונים ויישמו את תורת החברה. סגל המרצים בפרויקט זה מושקע מאוד וכולל אנשי מקצוע מפורסמים כגון קרן מרציאנו העורכת הכלכלית של ערוץ 2, גיא פלג הכתב המשפטי ועוד.
מדובר בבית ספר ראשון בתחומו בישראל הנותן כלים עכשוויים ועדכניים ללימוד יחסי ציבור. העלות הנגבית היא נמוכה ובכך התחום פתוח לכלל נדבכי האוכלוסייה. לפי דבריו של רום "מי שייצא מהקורס יהיה מצרך מבוקש בכל משרד יח"צ בארץ ואף יוכל לפתוח עסק עצמאי משלו".
שיטת הלימוד ותכנים שיועברו בקורס
על פי ברק רום, הקורס יקנה את כל הכלים בכדי להפוך ליחצ"ן מוביל. לברק רום ניסיון רב בעבודה מול חברות מכל הסוגים וביכולתו להעביר את שיטות הלימוד בהתאם לאמצעי התקשורת, כך למשל האינטרנט הביא תנופה לענף. הקורס ילמד את האסטרטגיה של יחסי ציבור, את החשיבות של כל מילה וצעד בתחום ומניעה מטעויות מיותרות.
מה הוא החזון המשותף של אלון גל וברק רום?
החזון של אלון גל וברק רום הוא להעביר כ5,000 תלמידים במגוון של 200 קורסים בתקופה של 5 שנים. על פי דבריו של ברק רום תחום יחסי הציבור נוגע כיום לנדבך רחב בחברה החל עורכי דין לרופאים, אדריכלים, מעצבי פנים, סוכני ביטוח ועוד. על כן תמיד יש עבודה במקצוע ומדובר בהרחבת אופקים משמעותית .