באמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת, הצליחה ישראל להתקבע כמדינה שוחרת טכנולוגיית היי-טק מתקדמת וזאת תודות למספר הגבוה של הפיתוחים והטכנולוגיות אשר הוקמו או פותחו בישראל על ידי ישראלים. לשם אנקדוטה, ניתן לציין כי מספר חברות ההיי-טק במדינת ישראל ביחס למספר האנשים באוכלוסיה, הינו אחד הגבוהים בעולם, גבוה הרבה יותר מרוב המדינות האירופאיות המפותחות.
על שיווק ועל טכנולוגיה
אחד היתרונות של חברות ההיי-טק הישראליות נעוץ ביכולת השיווק של מובילי חברות ההיי-טק. יכולת זו מתאפיינת ביצירתיות, יכולת אלתור, מחשבה מהירה ואינטליגנציה גבוהה. רבים מהישראלים נחשבים לפורצי דרך בתחום הטכנולוגיה וזאת תודות לכישורים הטבעיים עמם נולדו. אך עם זאת יש לציין את החסרונות הנלווים לאופיים של הישראלים בכל הנוגע לתהליך השיווק: אי הבנת קודים תרבותיים, חיפזון, זלזול ועוד. כל אלו מנת חלקם של אנשי השיווק הישראלים.
תואר ראשון בשיווק טכנולוגי
תואר ראשון בשיווק טכנולוגי הינו מסלול לימודים חדש אשר מאפשר לסטודנטים ללמוד בצורה נכונה כיצד להפוך ליזמים ואנשי שיווק אפקטיביים של טכנולוגיות ומוצרים עתירי ידע. התוכנית באה לעולם בעקבות קשיים במציאת מנהלי שיווק בעלי ידע ומיומנויות רבות בתחום הטכנולוגי. אותם מנהלים מזהים את המחסור בכח אדם איכותי כאחד מהחולשות הגדולות ביותר של ענף ההייטק. "לעיתים השיטה הישראלית עובדת מצוין", רבים מהם מציינים, "לא אחת קורה שעסקאות כבדות נופלות עקב חולשות הטבועות באופיים של אנשי השיווק הישראלים, דבר המהווה מכשול כבד"
מה לומדים במהלך התואר ללימודי שיווק טכנולוגי?
התואר ללימודי שיווק טכנולוגי, הינו תואר אשר מושתת בבסיסו על התחום העסקי, אך לאורך התואר, נוגע באופן ישיר בהיבטים שיווקיים, טכנולוגיים ומה שביניהם. תוכנית הלימודים נוגעת בכל השלבים בהם חייב לעבור מנהל השיווק בענף הטכנולוגיה. תוכנית הליבה בשיווק טכנולוגי תתחיל מהשלבים האסטרטגיים והתכנוניים, דרך מידע על נושאי אתיקה ורגולציה ועד יכולות השיווק וקבלת ההחלטות הבסיסיות של כל יזם או מנהל בתחום.
פרוייקט הסיום – גולת הכותרת
גולת הכותרת של התוכנית הינה, פרוייקט הסיום אשר אותו יכין כל אחד מהסטודנטים בתוכנית הלימודים. כל סטודנט יכין פרויקט גמר אשר יעסוק באופן מקיף בכל ההיבטים והתחומים אשר אותם למד לאורך התואר. לסטודנט תינתן האפשרות להתחיל בחיפוש אחר מוצר טכנולוגי אותו ישווקו ולקדם את ההליך משלב המחקר הראשוני, דרך שלב הפיתוח ועד סיום הליכי השיווק והמכירה של המוצר.