פלנינג הוא ענף נוסף בעץ הפרסום כשהמרכזי בו הוא ה"פלנר". הפלנר הוא האחראי על החשיבה האסטרטגית שמאחורי מסע הפרסום וכשמו כן הוא "המתכנן" – The Planner. באמצעות ישיבה עם הלקוחות וצוות הפרסום, חשיבה על הצרכן, הבדלה ממתחרים, התאמה לשוק הריאליסטי וחשיבה יצירתית הפלנר מתכנן את האסטרטגיה הכי נכונה ויעילה לשיווק ופרסום. בקורס פלנינג נלמד אודות עבודתו של הפלנר; בין אם מדובר בפיצוח ריפים, תוויות אסטרטגיות ואנליזה של מחקרים.
אילו תכונות מאפיינות את ה"פלנר"?
הפלנר צריך לחיות את עולם הפרסום ואת השוק הנוכחי, הוא צריך לדעת את כל הפרטים אודות המוצר אותו הוא עתיד לפרסם, לעשות על אנליזה ומחקר דקדקני ולהכיר את הרצונות של הצרכן, כיצד לפנות אליו עד לעצם. בין אם מדובר בצרכן מבוגר, בילד מתבגר, בתינוקות או בהורים – הפלנר צריך להיכנס לראש שלהם ולדעת כיצד הם יחשבו ובהתאם לתכנן את אסטרטגיית מסע הפרסום. הפלנר צריך להתאפיין בסקרנות אינסופית, כל הזמן לשאול, לבדוק, לבחון, לחפש, לחשוב ובסופו של דבר לסכם הכלל ב"בריף" , שזו בעצם התוכנית האסטרטגית.
מה לומדים בקורס פלנינג?
במסגרת הקורס לומדים על העבודה במשרד פרסום, יסודות שיווק, מה היא תקשורת שיווקית, מה הוא בריף, בסיס של מיתוג, בניית מודלים, ניתוח השוק העכשווי, שיטות מחקר, אסטרטגיות שיווק ופרסום, רפרזנטציות, הרחבת המחשבה היצירתית, יצירת קונספט, עבודת קראייטיב, ערוצי תקשורת, ניתוח קמפיינים, התבוננות במסעי פרסום אחרים ולמידה מהם.
מי הוא קהל היעד של קורס פלנינג?
עם קהל היעד ימנו אנשים בעלי תואר ראשון במוסד להשכלה גבוהה מוכר, אנשים בעלי רצון לעסוק ולהתפתח בעולם הפרסום תוך דגש על תפקיד הפלנר. אנשים בעלי ראש גדול, חשיבה אסטרטגית, רצון לחקור ולהתעמק בכל מסע פרסום שהוא, אנשים בעלי יכולת להיכנס לראש אחר וכתוצאה מכך לראות מה הם הרצונות והצרכים של הצרכן.