תחום קשרי לקוחות (Customer Relationship Management – CRM) הפך לנתח גדול ביותר בתחום השיווק של חברות רבות, כשלעתים מרכז כובד השקעתה של חברה עבר מהמוצר אל תחום זה. כיום המגמה הרווחת היא למקד את פעילות הארגון סביב לקוחותיו, לפתח אסטרטגיות, תהליכים וכללים לתמיכה ברשת לניהול, פיתוח ולשימור לקוחות. תהליך פיתוח קשרי לקוחות אמור להמשך לטווח ארוך כדי להפיק תועלת לחברה (ראו תחום "שימור לקוחות"), ולכן פותחו גם שיטות להערכת רווחיותם של לקוחות החברה, וכן שיטות לניתוח פוטנציאל עתידי – מה שנקרא "ערך חיי לקוח".
מהן מטרות קורס פיתוח קשרי לקוחות?
קורס פיתוח קשרי לקוחות מקנה ללומדיו מיומנויות בפיתוח קשרי לקוחות. הקורס ילמד כיצד לאפשר מכירה יעילה ולהגדיל את סל הפעילויות של הספק אצל הלקוח, ויקנה מיומנויות במתן שרות לקוחות איכותי ויעיל לשני הצדדים (WIN – WIN). הקורס יוביל לשיפור תוצאות עסקיות תוך הגברת נאמנות הלקוחות לארגון והגדלת היקף הפעילות ללקוחות. תוך כדי הלימודים בקורס המשתתפים יבינו כיצד לחסוך בזמן ובאנרגיה אישית וניהולית בתהליכי עבודה ועוד.
מהם נושאי הלימוד בקורס פיתוח קשרי לקוחות?
הנושאים בקורס פיתוח קשרי לקוחות משתנים ממוסד לימודים אחד למשנהו, ויכולים להכיל בין השאר תפישות עולם בשירות ובמכירה, פירוט מרכיבי השירות האיכותי, כיצד ליישם בשטח פיתוח קשרי לקוחות: מהי שפת גוף אפקטיבית, מהו השלב ה"מקרב" ומהו השלב ה"מברר", טיפול בהתנגדויות של לקוחות וניהול משא ומתן מולם, ניהול עסקאות ברמת סגירת עסקאות ומינוף הפעילות העסקית אצל הלקוחות ועוד.
נישה חדשה בתחום
ככל שאתרי אינטרנט והעולם האלקטרוני הופך נגיש לכולם באמצעות מחשבים, טלפונים סלולאריים, ופלטפורמות אלקטרוניות חדישות כמו למשל iPad ועוד, נעשה שימוש בתחום פרסום דרך אתרי אינטרנט. פלטפורמה זו עשויה גם היא להיות חלק מתוכנית הלימודים, ככל שניתן להציע בה שירותים לקהל יעד עשיר יותר ולהגיע ליותר לקוחות, לבצע סקרים אינטראקטיביים, לשלוח תכנים והטבות ללקוחות ועוד בכדי לקדם את העסק.