קינסיולוגיה חינוכית עוסקת בקשרים שנמתחים מן המוח, הגוף והרגש אל שיפור תפקודו של האדם. בקינסיולוגיה חינוכית ניתן לאתר ולזהות מצבים גופניים שליליים ולהכניס בהם איזון דרך התנועה. כל אדם חווה בחייו אירועים שטבעו בו חסימות, הביאו אותו למצבי מתח וחרדה. שיטת הקינסיולוגיה החינוכית מאפשרת לזהות את המצבים הללו ולטפל בהם מיד דרך המערכת מוח- גוף. לאחר תרגול שיטת קינסיולוגיה חינוכית, האנרגיה בגוף מתחדשת, תגובת הלחץ משתחררת והתנועה הטבעית חוזרת לאדם.
מה לומד מטפל בקינסיולוגיה חינוכית?
הקורס לקינסיולוגיה חינוכית יקנה ללומדים כלים לצמיחה אישית, להתפתחות ולטיפול באחרים תוך אבחון הבעיה ושילוב פתרונות מהתחום, בדגש על ליקוי למידה בילדים ובמבוגרים. הלומדים ירכשו ידע בנושא תרגול דפוסי תנועה, התנהגות ומחשבה חדשים אשר מעוררים את קו התקשורת בין מוח- גוף ובכך מביאים לשיפור היכולות האישיות, למימוש הפוטנציאל האישי ולשיפור איכויות הלמידה. הלומדים יכירו את העבודה עם קלפי סיפור מאוירים, ילמדו לזהות מטרות שתקדמנה בחיים כמו גם לימודי מוטוריקה גסה ועדינה, מערכות שונות בגוף ועוד.
האפשרות להעניק לנתיבי תקשורת אחרים ביטוי
לפעמים המילים נבלעות, ולא נאמרות מעצמן. על מנת לאפשר את האבחון הדרוש, אפשר להשתמש בכלים אחרים שלא צריך לדבר בהן. "הדיבור הוא מקור כל אי הבנה" אמר השועל לנסיך הקטן, ולכן אפשר לומר שהדרך היותר ישירה והמזוככת היא להקשיב לגוף גם דרך הקלפים המספרים, ולא כפי שרופא עושה. תשובות אותן אומר המטופל במילים לא תמיד תהיינה אובייקטיביות, אלו תשובות שניתנות מן המודע, בעצם זו מחשבה שבחר בה המטופל.
כיצד הקינסיולוגיה החינוכית יכולה לתרום לבעלי ליקויי למידה?
דרך הטיפול היא הוליסטית ומתייחסת לא רק למטופל אלא גם לסביבתו. ניקח לדוגמה בעלי הפרעות קשב וריכוז; לא כולם נולדו כאלו, וההפרעות הללו התפתחו מחסימות שונות בגוף. אדם זה יכול שלא להתרכז בקריאה למשל, היות והוא מרוכז בתנועת שרירי העיניים. דוגמה נוספת – היא אדם שניזוק במערכת שיווי המשקל משום נזק במוח הגדול. אדם זה לא יוכל להתרכז בלמידה, והמטפל בשיטה הקינסיולוגיה החינוכית יפתח וישפר את הקואורדינציה שבין חלקי המוח.