אחד מהתחומים החשובים ביותר כיום עבור כל עסק מסחרי המעוניין להרוויח ולהתפתח לקהל רחב של אנשים, הוא תחום שירות הלקוחות. אין כמעט חברה מסחרית אחת שלא משקיעה בתחום שירות הלקוחות שלה, על מנת להעניק שירות משופר ללקוחות שלה, המטרה להפוך אותם ללקוחות מרוצים שישובו לעשות עסקים עם אותה חברה. המשפט המפורסם לפיו "הלקוח תמיד צודק" מבטאת את הגישה הזאת יותר מכל. ישנם הרבה מאוד סיבות מדוע תחום שירות הלקוחות הוא חשוב ומשמעותי כל כך בעיני כל כך הרבה עסקים.
שירות לקוחות טוב שווה כסף
על מנת לפתח את כל תחום שירות הלקוחות, חברות ועסקים רבים נדרשים להשקיע משאבים כלכליים גדולים ביותר. עסקים מסחריים אינם נוטים להשקיע סכומים גדולים של כסף באפיקים שאינם מניבים רוח ישיר, ומכך ניתן להבין כי שירות לקוחות טוב ואיכותי, כזה שמשאיר את הלקוח מרוצה עם טעם של עוד, שווה להן הרבה מאוד כסף. לקוח מרוצה הוא לקוח שקונה לעיתים יותר תכופות, מבצע קניות חוזרות ואפילו מגדיל את נפח הקניות שלו.
היכולת לשמור על הלקוח
עסקים רבים הפנימו כבר מזמן שישנו פוטנציאל כלכלי עצום ביכולת לשמור על קהל הלקוחות. התחרות הרבה בענפים השונים בשוק הופכים את פעולת צייד הלקוחות לקשה יותר ויותר. משום כך עסקים רבים מבינים את החשיבות הרבה של הלקוחות הקיימים, ומפנים אמצעים רבים לצורך שימורם לפרק זמן ארוך. לקוחות אשר נהנים משירות לקוחות טוב הופכים ללקוחות נאמנים ולכן עסקים רבים מציעים מבצעים והנחות ללקוחות או לחברי מועדון על מנת לשמר אותם. לא מעט עסקים שולחים את עובדיהם לקורס שירותי לקוחות בכדי להבהיר ולהדגיש תחום זה מפאת חשיבותו הגדולה.
לעמוד בדרישות הלקוחות
הלקוח הישראלי נחשף בשנים האחרונות לסטנדרטים אחרים של שירות לקוחות אותו הם מקבלים בחו"ל. ישנם מדינות רבות, בעיקר מדינות מערביות בעלות תפיסה כלכלית של שוק חופשי ותחרותי, בהן ישנה תרבות מפוארת של שירות לקוחות מתקדם ואיכותי. הלקוחות הישראליים למדו לצפות לשירות לקוחות דומה גם מחברות ועסקים בישראל. ככל שחווית הקנייה המקומית דומה יותר לחוויית הקנייה בחו"ל, כך השם והמוניטין של העסק נהנה מתדמית יוקרתית יותר המסייעת לו למשוך יותר לקוחות.