תחום הניהול הוא תחום רחב ידיים הכולל בתוכו הרבה מאוד תתי נושאים ותחומי משנה. הנה סקירה קצרה אודות כמה מהקורסים שניתן ללמוד בהם על מנת להפוך למנהל טוב יותר
כל אחד רוצה להיות הבוס של עצמו, לקבוע את המסגרות והחוקים המתאימים להשקפת עולמו, ולנהל עסק מצליח משלו. להיות מנהל זה לא דבר פשוט, ולמרות העובדה שיש הרבה אנשים הנולדים עם התכונות המתאימות שהופכות אותם למנהלים בגוף ובנשמה, יש עדיין הרבה מה ללמוד על תחום הניהול המתאפיין בהרבה מאוד שיטות וטכניקות ניהול שונות המתאימות לתחומים השונים. על מנת להתמודד נכונה עם האתגרים בתחום, ולהתאים את קורס הניהול הטוב ביותר לתחום בו אתם שואפים להתקדם, הנה סקירה קצרה אודות כמה מקורסי הניהול הפופולאריים ביותר.
קורס ניהול עסקי
קורס ניהול עסקי אולי קורס הניהול לפופולארי והקלאסי ביותר מבין קורסי הניהול השונים הקיימים כיום בשוק. מטרת הקורס היא להעניק לסטודנטים את הכלים המקצועיים הדרושים לשם הכרה לעומק של תהליך בניית תכנית עסקית, וכיצד למעשה יש לנהל עסק בינוני או קטן. קורסי הניהול העסקי נחלקים לקורסים כללים, אולם ניתן גם ללמוד ניהול עסקי בתחומים מאוד ספציפיים כגון קורס ניהול עסקי בחקלאות, ניהול עסקי בתחום האופנה, ניהול עסקי בתיירות ועוד.
|
|
לומדים לעשות עסקים - קורס ניהול עסקי |
|
|
קורס ניהול פרויקטים
קורס ניהול פרויקטים הוא קורס שעוסק בהיבטים הניהוליים של תהליכי התכנון והבקרה של יוזמות עסקיות שונות. תפקידו של מנהל הפרויקטים הוא לאגד יחד את כל היוזמות הרלוונטיות המרכיבות מיזם עסקי יחד, ולהוביל אותו לקראת מצב של התהוות ממשית בשטח. התפקיד דורש יכולת מנהיגות גבוהה, יחסי אנוש, יכולת לניהול עובדים, יכולת לקבל החלטות ולנהל סיכונים.
|
|
לומדים לעבוד בצוות - קורס ניהול פרוייקטים |
|
|
קורס ניהול זמן ועובדים
ישנם שני קורסי ניהול מקבילים העוסקים באספקטים שונים של עולם הניהול, אולם מקיימים הרבה דברים במשותף. מדובר בקורס ניהול עובדים וקורס ניהול זמן. חלק חשוב ואינטגראלי בתפקידו של כל מנהל הוא ניהול נכון של עובדים בתוך מסגרות זמן נתונות. בקורס ניהול עובדים וזמן מקבלים משתתפי הקורס את כל הכלים המתאימים לניהול יעיל של עסק תוך כדי דגש חזק מאוד על שיפור יכולות התפוקה של העובדים בעסק, וניהול אפקטיבי של זמן בהתאם לצרכי העסק מול צורכי המערכת.
|
|
לומדים לנהל זמן ועובדים למינוף עסקי |
|
|
קורס משא ומתן
אחת מהתכונות החשובות ביותר למנהל היא ליכולת לנהל משא ומתן באופן מוצלח. עולמו של המנהל מורכב באופן תמידי ממשא מותן מול גורמים שונים: מול גורמים פנימיים בתוך העסק כמו שותפים עסקיים או עובדים, מול גורמים חיצוניים כמו לקוחות ומול גורמים נוספים כמו בנקים, חברות ביטוח ועוד. משא ומתן הוא אומנות שיש ללמוד על מנת להצליח בה, ולכן מדובר בקורס חובה עבור כל מנהל וותיק או מתחיל.
קראו עוד בנושא:
איך מנהלים משא ומתן?
כשלים בניהול משא ומתן
טכניקות לניהול משא ומתן
קורס מודיעין עסקי
אחת המשימות החשובות ביותר של כל מנהל עסק היא הגנה על העסק מפני גורמים מתחרים המחפשים ללמוד על העסק ולאסוף עליו מודיעין עסקי במטרה לגבור עליו בתחרות הקשה הקיימת כיום בשוק החופשי. בקורס מודיעין עסקי לומדים המנהלים בפועל כיצד להגן על העסק מפני ריגול עסקי וכיצד לאסוף מידע בצורה יעילה ואפקטיבית על המתחרים האחרים בתחום.