המעבר של עולם התוכן לעולם המדיה הדיגיטאלית פתח את הדלת למגוון רחב של משרות נחשקות ומבוקשות בתחום הכתיבה והעריכה
בעבר, לפני ההשתלטות של העולם הדיגיטאלי על תחום התוכן, עיקר המשרות הקשורות לערוכה ולכתיבה היו קשורות לספרות או לעיתונות. כיום, עם הכניסה המאסיבית של העולם הדיגיטאלי והאינטרנט לכל תחומי החיים, ישנו ביקוש רב לאנשי עריכה, כתיבה ותוכן מקצועיים המסוגלים לתת מענה לצורכי השוק החדשים. תופעה זו הביאה ליצירה של מקצועות חדשים ונחשקים הקורצים לכל מי שמתעניין בכתיבה ועריכה של תוכן על צורותיו השונים, ומה שבעבר היה מקצוע של מספר אנשים מצומצם, היום מאפשר מקום להרבה יותר אנשים.
מקצוע הקופירייטינג
מי שאוהב את עולם הפרסום והשיווק, וניחן בחושים יצירתיים ולשון חדה, יאהב מאוד את מקצוע הקופירייטינג או כפי שהוא נקרא בעברית: כתיבה שיווקית. במקצוע הזה מחפים אנשים עם כישרון המסוגלים להכניס לתוך משפט אחד קליט וקצר עולם שלם של מסרים ותוכן שיווקי. יצירה של סלוגן מצליח דורשת יכולת התבטאות גבוהה בכתב ובעל פה, יכולת עבודה בצוות ומוח יצירתי במיוחד.
|
|
לומדים ועובדים בקופירייטינג |
|
|
קראו עוד בנושא:
למה ללמוד קופירייטינג?
מה זה קופירייטינג?
בחירת ביה"ס לקופירייטינג
כתיבת תוכן לאינטרנט
מקצוע נוסף שנוצר בעקבות המעבר של עולם התוכן לעולם הדיגיטאלי הוא כתיבת תכנים לאינטרנט. כיום, חלק גדול מטכניקות של קידום אתרי אינטרנט כוללת שילוב של תכנים איכותיים העשירים במידע ומלל רלוונטי אותו מחפש הגולש, וכל המרבה הרי זה משובח. בשל כך ישנה דרישה עבור כותי תוכן איכותיים המסוגלים לכתוב על כל נושא בצורה איכותית ויצירתית אשר תעניין את הקורא, ולעשות זאת במסגרת זמנים מצומצמת המוכיחה תפוקת עבודה גבוהה.
|
|
כותבים תכנים לאינטרנט |
|
|
עבודה עיתונאית קלאסית
כיום בעידן האינטרנט כל עיתון או מקומון קטן מקיים גם מהדורה מקוונת המתעדכנת מספר רב של פעמים ביום. העדכונים הרבים מחייבים גם תוכן וכותבי תכנים כגון כתבי חדשות בנושאים שונים, בעלי טורים ודעות, מבקרי טלוויזיה, כתבי רכב, כתבי צרכנות, כתבי חוץ ועוד מגוון רחב מאוד של כתבים המסוגלים להביא תכנים חדשים ואיכותיים המעניינים את הקוראים בתדירות גבוהה מאוד. בנוסף לכך התעשייה הזאת זקוקה גם לעורכי תוכן מקצועיים שידעו לזהות את החומרים האיכותיים במיוחד.