כשהיצירתיות מתבטאת דרך מילים וויזואליה, הרעיונות קורמים עור וגידים, מתפרסמים ואפילו הופכים לבעלי ערך כספי גבוה במיוחד לאותו קופירייטר (רעיונאי) ולמשרד שבו הוא עובד.
עולם השיווק והפרסום תוסס היום יותר מתמיד. אולי בגלל כניסת הטלביזיות בתלת מימד שמציעות לנו חדשנות מיוחדת בחוויה, אולי מפני שישנו מיזוג בין המדיות ואפשרות לחשיפה בפני קהל ענק, ואולי משום שכל מי שגולש באמצעות האינטרנט חווה פרסומות רבות בדרך ליעד, ואלו מכוונות לפי מנוע מיוחד לטעמו של הגולש- וכך אולי גם לכיסו. הקופירייטר יוצר רעיונות יצירתיים (קריאייטיב) לצד ארט דיירקטור, ואלו יחדיו הופכים לצוות קריאייטיב. על מנת להצדיק את המשכורת היפה שהוא מקבל מדי חודש, עליו לעמוד בלוח זמנים מתוך שהוא נדרש להיות יצירתי במיוחד, לעשות פרזנטציות, להיות מעורב בישיבות, לבחור את חומרי הגלם למוצר הסופי שלו ולמצוא חן בכל פעם מחדש.
למי יתאים ללמוד קופירייטינג?
קופירייטר במהותו הינו אדם בעל חדוות יצירה מפותחת, יכולת לעמוד בלחצים ולהמציא סיסמאות וסלוגנים, יש לו בדרך כלל כלים גרפיים כדי להמחיש באופן ויזואלי את כוונתו בפני ישיבות הצוות, הוא יכול להיות בעל כישרון יצירתי בכל תחום באמנות חזותית או מוסיקלית או ללא רקע בכלל בתחום, כל עוד הוא עובד בצמוד ובשיתוף פעולה עם אנשי המקצוע שימחישו את רעיונותיו.
|
|
גע לפני שכותבים את הפרסומת או את התוכנית הכי פופולארית,יש צורך ללקט ביבליוגרפיה. |
|
|
איזה ערך מוסף יש בללמוד קופירייטינג?
למעשה, כל מי שמעוניין להתברג במשרת קופירייטינג, זקוק להכין תיק עבודות, ולהיות מצויד גם בתעודת קופירייטר מטעם מוסד לימודים מוסמך לכך. ראיון העבודה, הגשת תיק העבודות והקופי טסט (משימת מבחן ביצירתיות) מהווים כרטיס כניסה למקום העבודה הנחשק. לימודי קופירייטינג מקנים את כל הכלים העכשוויים כדי להתקבל למשרות שונות בתחום – מלימוד אודות עבודה בכל מדיה אפשרית: פרסומות, תוכניות טלביזיה, מודעות עיתונות, תשדירי רדיו ועוד. עליו לדעת את מי להפעיל כדי להגיע למיצוי הרעיון באופן המיטבי ביותר ולהיות אמון על הפרויקט בצוות כדי להביא לתוצאות בתוך זמן מוקצב.
|
|
קופירייטר במהותו הינו אדם בעל חדוות יצירה מפותחת, יכולת לעמוד בלחצים ולהמציא סיסמאות וסלוגנים |
|
|
למה חשוב ללמוד קופירייטינג?
רגע לפני שכותבים את הפרסומת או את התוכנית הכי פופולארית,יש צורך ללקט ביבליוגרפיה. במהלך הלימודים רוכשים כלים כדי ללקט את המאפיינים לאותו סגנון ייחודי שממנו שואבים את ההשראה, מתי עושים שימוש נכון או לא נכון בזכויות יוצרים, מתי הטקסט יהיה רלבנטי ומתי חדשני, איך לשמר את המסר ואת התלהבות גם בדקה השלישית של הפרסומת או סרטון התדמית ועוד.