העולם הופך לחומרני, הסביבה הופכת לשיווקית וכל מוצר הוא זירה תחרותית בשטח הפרסומות. הצרכנים מוצפים גירויים שונים מודעים ושאינם מודעים כדי להניע את הצרכן לגשת ולקנות לאלתר את המוצר או את השירות. איך הופכים לכרישים ב"ביצת הפרסום"?
מקצוע ההפקה מכיל בתוכו שלל תפקידים שלעתים קרובות מתנהלים במקביל, לרוב משום שההפקה פועלת סביב לשעון וכנגד מחוגי הזמן כדי להגיש את המוצר בזמן. המפיק יודע להתוות אסטרטגיה שיווקית, להוציא את הרעיון מן הכוח לפועל בשלב הפלנינג, להבין מה טוב לצרכן ומה טוב למשווק ואיך מגדילים את הביקוש של המוצר ככל הניתן. כמובן, משרד פרסום מנסה לבנות אסטרטגיה לשיווק המוצר שתמשך לאורך תקופת זמן ארוכה, ואמור לקשר את הפרסומת עם הרעיון ביחד עם כל עובדי ההפקה שעומדים מאחוריו.
אז למה ללמוד להפיק פרסומות בקורס פרסום?
יש כל כך הרבה מה ללמוד מתוך התפקיד, שנדמה שהרבה מכך נרכש יחד עם הניסיון, אולם כבר אל ההפקה הראשונה, המפיק נדרש להגיע עם ידע בסיסי ומקיף ביחס למה שכל אחד מאנשי ההפקה אמור לעשות, ואיך הוא מנצח על כל אלו לכדי יצירה הרמונית תוססת, פרודוקטיבית שנותנת את התשובות הנכונות ובזמן.
|
|
איך הופכים לכרישים ב"ביצת הפרסום" ומקבלים את מגוון הכלים להשתלבות בענף? |
|
|
מה לומדים בהפקת פרסומות?
החומר המוגש בקורס יכלול בין השאר את הכרת הליכי העבודה במשרד פרסום, יסודות בשיווק, תמחור, קריאייטיב, פלנינג והצגת פרזנטציות, איך לבנות מותג, התנהגות הצרכן. בתחום התסריטאות – איך לפתח את הרעיון המרכזי ולבנות ממנו תסריט, שוטינג בורד וסטורי בורד, שפה קולנועית, פרומואים. לומדים להכיר את כל בעלי התפקידים – הבמאי, השחקנים, צלם, ארט, תאורן, מלהק, סטייליסט. לומדים איך לבחור את לוקיישנים – האם בארץ או בחו"ל? עליו להכיר גם את העבודה שלאחר הצילום: ישנה הפקת סטילס, ישנה הפקה של ג'ינגלים – קריינות ואפקטים, עבודת פוסט פרודקשן אילו אפקטים ניתן לעשות, איך להעניק שירות שוטף ולנהל משברים מול הלקוח גם לאחר שחרורו לאויר. כמובן, ישנו גם החלק החוקי בעניין – עליו להכיר ולדעת מהן זכויות השחקנים, הביטוח, תקנון האיגודים, מכרזים ועוד.
למי יתאים ללמוד להפיק פרסומות?
רעיונות תוססים ועכשויים בלבד יכולים להתאים לאנשי הפקה בתחום הקריאייטיב, אולם מי שמעוניין להפיק פרסומות נדרש לדרגה גבוהה יותר של ידע, מיומנויות ואחריות. רצוי שתהיה לו יכולת לחלק את הקשב, לקחת את ההגה לידיים ולקבל החלטות מובילות ברגע אחד, יכולת לעבוד סביב השעון ולאלתר פתרונות גם במצבי לחץ.