תקשורת היא העברת מידע בין שני אנשים ויותר. היא יכולה להיעשות במספר דרכים בין אם כתיבה, בעל פה, באמצעים ויזואליים ועוד. תואר ראשון בתקשורת, מכשיר את הסטודנטים להיות אנשי תקשורת טובים, כאשר במהלך הלימודים ניתן להתמחות במסלולים הנוגעים למדיומים השונים.
לימודי תואר ראשון בתקשורת, מטרתם להכשיר את בוגריהם ולהכינם לקראת השתלבותם המקצועית בעולם התקשורת על נגזרותיו - טלוויזיה, רדיו, עיתונות, ואינטרנט - בין אם כאנשי תוכן, במאים, מפיקים, תסריטאים, אנשי שיווק ופרסום, דוברים ויחצנים, עיתונאים ועוד. כיום, בעידן בו התקשורת מקיפה מכל עבר את כולנו והתחום הפך למפותח ביותר, לימודים אלו, הינם לימודים שתחום עיסוקם הינו רחב ובמהלכם נלמדים מגוון נושאים שיסייעו לסטודנט להחליט בתחום העיסוק הספציפי בו ירצה להתמקד בעולם התקשורת ובו אף יוכל להתמקצע במסגרת סדנאות וקורסים מעשיים במהלך לימודיו.
|
|
תקשורת היא העברת מידע בין שני אנשים ויותר. היא יכולה להיעשות במספר דרכים בין אם כתיבה, בעל פה, באמצעים ויזואליים ועוד. |
|
|
מוסדות לימוד המלמדים תואר בתקשורת, משך הלימודים, תנאי קבלה ותעודה
תחום התקשורת נלמד במגוון אוניברסיטאות ומכללות וניתן ללמוד אותו במסגרת מסלול לימוד דו חוגי בחלק ממוסדות הלימוד. הלימודים אורכים כשלוש שנים, ובכדי להתקבל אליהם יש לרוב להציג תעודת בגרות מלאה, לעבור ראיון אישי, ובחלק מהמוסדות יש אף להציג ציון פסיכומטרי מינימאלי כחלק מתנאי הקבלה. בתום הלימודים, מקבלים הסטודנטים תואר ראשון בתקשורת מטעם המוסד הרלוונטי.
תכנים הנלמדים במהלך התואר
במהלך הלימודים לתואר ראשון בתקשורת, לוקחים הסטודנטים חלק בתכנית לימודים נרחבת ומקיפה ובה שלל נושאי לימוד, חלקם עיוניים וחלקם מעשיים, כולם תורמים לידע הפרקטי שלהם ולראייה הרחבה והביקורתית שלהם אודות מפת התקשורת בישראל ובעולם. בין הנושאים העיוניים הנלמדים הם תקשורת חברה ותרבות, פסיכולוגיה חברתית, אודות מוסדות תקשורתיים, יסודותיה של החשיבה החברתית, יסודות החשיבה ההומניסטית, סטטיסטיקה, שיטות מחקר, תיאוריות ומודלים בתקשורת, יסודות הטלוויזיה, תקשורת תעמולה ושכנוע, עריכה וכתיבה עיתונאים, עיתונות מקוונת, תקשורת באינטרנט, אתיקה בפרסום ותקשורת, פרסום פוליטי, תקשורת בעולם הערביה, יסודות הרדיו, דיני תקשורת, תק´ חזותית, על עריכת חדשות ועוד.
בין התכנים המעשיים שלומדים הסטודנטים, המסייעים להם כחלק מהכשרתם לקראת עיסוקם בתחומי ההפקה, השיווק והיצירה על גווניהם, לוקחים הסטודנטים חלק בקורסים מעשיים (כאשר כל אחד מהם נלמד על פי מסלול ההתמחות בו בחר התלמיד) כמו קורס תסריטאות, קורס כתיבת טור עיתונאי, יצירה ובימוי פרסומות, סדנה של יחסי ציבור ודוברות, עריכה דיגיטלית עם מגוון תוכנות, התנהגות צרכנים, פיתוח פרסונה אינטרנטית ועוד.