ככל שמחוברים יותר למצלמת הסטילס, כך נוצר דיאלוג עמוק יותר בין הצלם ליצירתו והרצון להבין יותר, להשתמש ביותר כלים כדי להעניק את הביטוי המושלם לתמונה. את זאת לומדים בקורס צילום סטילס.
הסטילס הן אותן תמונות דוממות שתופסות את הרגע בדו – מימד כשישנן גם שיטות לצילום סטילס בתלת מימד. רגע לפני שאמנים פונים להתמחות במישורי צילום שונים שלהם יזדקקו בציוד צילום מיוחד, לומדים את בסיס הידע הפיזיקאלי בעולם הצילום ואת הדרישות השונות לצילומי סטילס בטכניקות שונות תוך שימוש במצלמה בסיסית עם עדשה פשוטה יחסית. בהמשך לומדים אודות ציוד צילום נוסף ויתרונותיו לתוצאה המוגמרת. בקורסים מתקדמים לצילום סטילס לומדים גם איך ניתן לערוך ולרטש את התמונות לפי הסגנון הרצוי.
|
|
הסטילס הן אותן תמונות דוממות שתופסות את הרגע בדו – מימד |
|
|
באיזו מצלמה משתמשים בקורס?
עבור מעוניינים רבים בקורס צילום סטילס בסיסי, נוצר חשש באשר להוצאות הכיס הגדולות שנפתחות ברכישת מצלמה מתאימה. בכל קורס ישנה דרישה לאחזקת מצלמה אישית בסיסית, כאשר רבים מעדיפים לשלם על המצלמה המקצועית המתקדמת מלכתחילה על מנת למנוע הוצאות נוספות בהמשך. במרבית הקורסים הדרישות הבסיסיות הן מצלמת רפלקס דיגיטאלית או דמוית רפלקס דיגיטאלית או על פי מטרות קורס שונות. המטרה היא להכיר את כל הכפתורים והמנגנונים במצלמה ואיך ניתן לתמרן בהם.
איך מפעילים את המצלמה?
כדי ללמוד איך להפעיל מצלמה דיגיטאלית או אופטי – דיגיטאליות כמו גם אנלוגיות, ישנם לימודים עיוניים בקורס הכוללים הדגמות פרונטאליות, כמו גם התנסויות רבות כדי לתרגל וללמוד מן החוויה בליווי צוות המדריכים. בלימודים הללו רוכשים ידע פיזיקאלי אודות קרני אור ואיך עובדת מצלמת רפלקס, שליטה ידנית במצלמה, איך בנויה העדשה, עצמיות, צמצם, פוקוס, כיוונון תאורה ועוד.
לומדים טכניקות צילום שונות
על מנת לשלוט בתוצאה הסופית שבתמונה, לומדים איך להקפיא תנועה ולצלם כשהאובייקט בתנועה, הצלם עצמו או שניהם, איך מחדדים את הדמות על רקע של תנועה וטשטוש, מדידת האור, איך להשתמש באזורי פוקוס, צילום מאקרו וצילום מיקרו, צילום רציף, שימוש בעדשות שונות , איך לצלם צילום לילה ללא פלאשים ואיך לכוון פלאש, איך לצלם תמונה פנורמית, HDR - ריבוי חשיפות, יצירת אפקטים כמו הכפלות, דמויות רפאים או טשטוש ומריחה מיוחדים.
איך בונים את הפריים?
הפריים כולל את מה שהצלם בחר להכניס לתמונה בכל שלב של עיצוב התמונה. צלם בכל סגנון שהוא אמור לחדד את תפישתו באשר לקומפוזיציה, האוירה בתמונה, פורמט הצילום, גבולות תמונה ופיזור האובייקטים בשטח הפריים, קרבה לפרטים או לא – היחס של המצלמה אל האובייקט גם מבחינת זוית צילום, פוקוס ועוד. לבד מכך, לומדים בקורס על חוק השלישים והולכת העין, חוק האלכסונים, קומפוזיציה מתכנסת ותכנים נוספים לפי היקף הקורס.