ממנהל הדרכה למנהל ידע
מנהל מידע אחראי להנגשת אותו מידע סמוי שאינו נגיש או מאורגן כדי שיתקבל אצל הדורש המסווג.ניהול הידע בתקופה זו הפך למקצוע בפני עצמו. ישנו צורך בפיתוח תפישה ניהולית במישור הפרקטי, אשר יגרום לארגון להשיג את מטרותיו תוך ש>
מגזין
ניהול, עסקים ופיננסים
ממנהל הדרכה למנהל ידע
התקופה הגלובאלית מאופיינת בהצפה של כמויות מידע רבות אשר האדם עצמו מייצר, מעבד ומאחסן. המשמעות היא שכל עובד ועובדת בארגון הופכים בעצמם לשגריר של מידע רב בתחומו, מידע שלא כולו מתועד במערכות הארגון.
- מערכת ToStudy
- |
-
06/02/2013
- |
-
13:35
- |
-
2546
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
מנהל מידע אחראי להנגשת אותו מידע סמוי שאינו נגיש או מאורגן כדי שיתקבל אצל הדורש המסווג.ניהול הידע בתקופה זו הפך למקצוע בפני עצמו. ישנו צורך בפיתוח תפישה ניהולית במישור הפרקטי, אשר יגרום לארגון להשיג את מטרותיו תוך שימוש במידע שליף ונגיש על פי השאילתה הרצויה. מדובר באתגר מקצועי גדול – אשר ממיין ומסווג את פריטי המידע לפי עיקר ותפל, לתייק אותו במקום לוגי נכון על פי הצרכים של הארגון – הכול מתוך כמויות הידע שנערם לאורך שנים רבות קודמות, או כבניית שלד מערך ניהול המידע בארגונים חדשים. מנהל ידע גם נדרש לדעת למי המידע הזה אמור להיות נגיש ולמי לא- ולהנגיש אותו בהתאם.
|
|
מנהל הדרכה- אחראי על פיתוח ההדרכה בארגון בעוד מנהל ידע אחראי גם על הדרכות וגם של שמירת הידע הארגוני באמצעות קורסים והכשרות פנימיות מקצועיות. |
|
|
עולם ההדרכה מול עולם ניהול הידע
מנהל הדרכה נחשב לתפקיד "עתיק" יותר ממנהל ידע, בעיקר משום שבשנים האחרונות, עם כניסת האינטרנט לשימוש חופשי וזמין לכולם ןעיבוי כמויות המידע באופן עצום – נולדו עוד מטלות שחשובות לסידור אותו מידע וליצירת ספריות ממשיות או וירטואליות כדי לאחסן את פרטי המידע. אם תפקידו של מנהל הדרכה חובק ניהול של יומן ההדרכה ואת מתודולוגית הניהול, העברה פרונטאלית של הדרכות או בכל דרך אחרת לעובדי החברה או ניהול משובים, דו"חות או ציונים – הרי שתפקיד זה – עסוק ככל שיהיה במסגרת תיאומים ועבודה מול גורמים שונים, הפך להיות קל ונוח יותר כשהוא מנוהל באמצעים ממוחשבים.
נפח התפקיד של מנהל הדרכה מתפנה לטובת מנהל ידע
מנהל ההדרכה משתמש כיום באמצעים ממוחשבים על מנת לעדכן את העובדים בתוכן חדש, ממיין אותו בספריות נגישות ובלומדות כך שכמות הפניות לבירור מידע יורדת מעל כתפיו, הוא יכול להשתמש באמצעים סלולאריים כדי לנהל יומן או מערכי הדרכה. מתפנה לו יותר זמן למחקר פתרונות ושיטות הדרכה חדשים, למציאת תמריצים לעידוד העובדים לעבור הדרכות בהצלחה ועוד. הוא ישתמש ברשתות החברתיות, בניוזלטרים, באפליקציות סלולריות ועוד – ידע שעליו ללמוד כיצד ליישם.
איך לומדים את תחום ניהול הידע?
ישנם קורסים לניהול ידע, בהם לומדים מן היסוד איך להתאים את הכלים הטכנולוגיים שבנמצא כיום לטובת בניית מאגרי מידע לעסק ואיך להדריך את העובדים בנושא, איך לנהל פורטל ארגוני, מערכת ה- CRM, לתקן נהלים בעבודה, לאתר את הידע הדרוש בתוך הארגון, למיין אותו ולהביא אותו לידיעת האנשים הנדרשים.
מנהיגות היא תכונה נרכשת שמאפשרת להניע את האחר לכדי פעולה מבלי בהכרח להפעיל סמכות או כוח, כי אם מתוך לויאליות, אמון ומוטיבציה. מהמשך...
המיסים פוגשים את כולנו בשלב כזה או אחר ולמרות זאת, עדיין מרביתנו לא מבינים את התחום עד הסוף, לא יודעים כיצד להתמודד איתו ובטח שהמשך...
תחום אימון מרתק במיוחד שתופס תאוצה בשנים האחרונות הוא תחום האימון העסקי – תחום שמיועד לאנשים בעלי ראיה אסטרטגית רחבה, בעלי חוש המשך...
כיום, כל חברה שמכבדת את עצמה מבינה את חשיבות טיפוח המשאב האנושי שלה, שכן ברור לכל שעובד טוב הוא עובד שטוב לו. לפיכך, תחום ניהולהמשך...