היום כולם מודעים לקשר הבלתי ניתן להפרדה בין הגוף לנפש, כל מי שמעוניין להיות מטפל הוליסטי יודע שעליו ללמוד כיצד לשלב במסגרת טיפולו בין הגוף לנפש. כל חוויה ורגש באה לידי ביטוי בגוף שלנו. כל מה שבא לידי ביטוי בגוף שלנו מעניק מימד אחר לתובנות ולזכרונות שלנו והופך אותם למוחשיים יותר. לסימפטומים נפשיים יש משמעות פיזיולוגית ולהיפך. לא מספיק להתמקד בנפש כשם שאין טעם לטפל רק בגוף.
מטרות
מסלול ממוקד קשיי למידה ותפקוד נועד להקנות למשתתפים הכשרה מקיפה בתור מטפלים הוליסטיים. לפיכך לומדים המשתתפים כיצד, על ידי שימוש בארגז כלים מקצועי להתבונן במימדים הגופניים, רגשיים ורוחניים במהלך הטיפול. דרכים לזהות דפוסים הרסניים שהוקנו בעתות משבר ומצוקה וכיצד לעבוד על המטופל מהמסד עד לטפחות. דרכים לזהות את האנרגיה המשתנה בעת הטיפול בגופו של המטופל וטכניקות התערבות מקצועיות.
מה נותן לי מסלול ממוקד קשיי למידה ותפקוד?
מסלול ממוקד קשיי למידה ותפקוד נוצר כדי להכשיר מטפלים הוליסטיים שידעו כיצד לקשר בין הגוף לנפש מבלי לנתק ביניהם כפי שנוהגים לעשות בעולם המודרני. בסופה של ההכשרה יוכלו בוגריה להיות אנשי מקצוע עם כל הכלים הנדרשים לצורך טיפול וזיהוי מצוקות אצל הלקוחות ושימוש בטכניקות התערבות מקצועיות ומילוליות לצורך קידום הטיפול. המטפל כחוף מבטחים עבור המטופל ודרכים לסייע לו. שיטות לזיהוי דפוסים מקובעים והרסניים ויכולת אמפטית .
תכני מסלול ממוקד קשיי למידה ותפקוד
תכני המסלול כוללים נושאים מעולם הפסיכולוגיה ומעולם התנועה. השילוב בין האלטרנטיבי לקונבנציונלי מאפשרים לתלמידים להבין טוב יותר כיצד לחבר בין הגוף לנפש וכך להיות מטפלים טובים יותר. בין הנושאים הנלמדים בקורס נכללים תחומים מעולם הפסיכותרפיה, הפיזיולוגיה והנוירופיזיולוגיה, עבודה אנרגטית, מגע ותנועה שאתם אפשר לפתח מיומנויות התבוננות והקשבה, חקר המוח ופסיכותרפיה, לימוד שפה טיפולית, טכניקות עיסוי שונות, אתיקה מקצועית.