חיפשתם קורס גוגל אדוורדס?
קורס אדוורדס הינו תכנית לימודים ממוקדת המלמדת את משתתפיה כיצד להשתמש בפלטפורמת הפרסום הפופולרית ביותר בעולם מבית היוצר של ענקית האינטרנט Google. צעד אחר צעד תלמדו כיצד להקים קמפיינים פרסומיים, לנתח ולבצע אופטימיזציה כדי להשתלב בעולם השיווק הדיגיטלי כשכירים וכעצמאיים.
אם חיפשתם פרטים על קורס Adwords במאמר שלפניכם ריכזנו מידע מקיף על תכנית הלימודים. תחילה נרחיב על תחום האדוורדס לאלו מכם שאינם מצויים בעולם זה ועבורם זוהי דריסת הרגל הראשונית ובהמשך נצלול אל תכנית הלימודים עצמה ונספר על מהלך ומבנה הקורס, תנאי הקבלה, נושאי הלימוד, בתי ספר ללימודי דיגיטל, אפשרויות תעסוקה ועוד. לשאלות נוספות ניתן להתקשר אלינו במספר הטלפון ככככ או להשאיר פרטי קשר ואנו נשמח לסייע לכם בהקדם האפשרי. כמו כן, בסוף המאמר מרוכזים מוסדות הלימוד השונים אותם תוכלו לסמן ולשלוח פרטים ישירים לנציגיהם לצורך קבלת פרטים נוספים על התכנית המוצעת מטעמם.
מה זה בעצם פרסום ממומן?
מערכת גוגל אדוורדס היא למעשה חלק מעולם מקיף שנקרא פרסום ממומן. במרוצת השנים הפך האינטרנט לאחד משטחי הפרסום היעילים ביותר עבור חברות, בתי עסק, ארגונים ומוסדות כשהוא מאפשר לפנות לקהלי יעד מדויקים בשיטת ה-PPC (Pay Per Click | בעברית: תשלום עבור הקלקה).
אדם המחפש שירות/מוצר כלשהו נחשף למודעה שפרסמתם המקשרת לעמוד בו ניתן להשאיר אליכם פרטים ואתם משלמים עבור ההקלקה שלו על המודעה שלכם. כמובן שאם אותו אדם לא הקליק על ההודעה אז לא חוייבתם.
ישנן מגוון מערכות שונות המאפשרות יצירת קמפיינים ממומנים כשהראשיות הן גוגל ופייסבוק (לשם כך ראו
קורס פרסום בפייסבוק). הדוגמה הקלאסית ביותר של מודעות בגוגל היא בעמוד החיפוש המפורסם שבו החלק העליון והתחתון מוקדש למודעות ממומנות שמותאמות לשאילתת החיפוש והחלק האמצעי מורכב מתוצאות אורגניות (לשם כך ראו
קורס קידום אורגני). גוגל מאפשרים גם פרסום של באנרים באתרים שונים המקצים שטחי פרסום, סרטוני פרסום ביוטיוב, פרסומות ב-Gmail ועוד.
אז למה צריך ללמוד את זה?
למסלול קורס אדוורדס שתי מטרות: המטרה העיקרית היא לספק לתלמידים ידע פרקטי חיוני להקמת קמפיינים, לביצוע מעקב שוטף אחר ביצועם ולהסקת מסקנות אסטרטגיות לצורך שיפור הקמפיין, ניהול יעיל יותר של תקציב הפרסום ויצירת מודעות אפקטיביות בהתבסס על הנתונים המסופקים על-ידי הממשק. המטרה המשנית היא להכין את הבוגרים לקראת בחינה רשמית אינטרנטית וחינמית הנערכת על-ידי גוגל כשאלו שעוברים אותה נחשבים למוסמכים רשמיים על-ידי גוגל עצמה.
גילוי נאות: ניתן ללמוד אדוורדס לבד, אך בעזרת קורס ממוקד תוכלו ללמוד אסטרטגיות שיווקיות חשובות ולהימנע מללמוד על בשרכם טעויות שונות שבסופו של דבר עולות לכם בתקציב פרסום אמיתית. כמו כן, קורס שכזה יאפשר לכם להשתפשף במגוון מקרי בוחן שונים, להכיר מרצים המגיעים מן התעשייה ולהכיר תלמידים ותלמידות שונים דבר שבהמשך יהפוך לנט וורקינג יעיל עבורכם.
לקריאה נוספת:
קורס גוגל אדוורדס: מבנה התכנית ומטרותיה
חשוב לציין כי קורס אדוורדס נלמד או במסגרת המתמקדת אך ורק בממשק של גוגל או במתכונת המקיפה את עולם הפרסום הממומן ואז מדובר בלימודי PPC בהם אדוורדס הוא אחד מנושאי הלימוד. קורס אדוורדס נלמד במסגרת של מספר מפגשים בודדים הנעים בין 4 ל-6 שיעורים בעוד שלימודי PPC נעים בין 14 ל-18 מפגשים.
קורס אדוורדס הינו קורס מעשי בעיקרו שאיננו מצריך ידע קודם, עם זאת מומלץ להיות בעלי זיקה לתחום האינטרנט ובעלי כישורי מחשב בסיסיים בדגש על אקסל. בתחילה לומדים המשתתפים על מהות הפרסום הממומן בכללותו אך עד מהרה קופצים הישר למים העמוקים ומקימים קמפיינים ממומנים למגוון מטרות תוך הכנת דף נחיתה ייעודי. כלל מוסדות הלימוד מקפידים על כך שהקורס יהיה מונחה על-ידי מרצים בעלי ניסיון המגיעים מן התעשייה. במסגרת הקורס מקבלים המשתתפים ליווי אישי במהלכו לומדים לקרוא הנתונים המתהווים מן הקמפיינים לצורך הבנת יעילותם ולביצוע אופטימיזציה. משמעות האופטימיזציה היא להבין אם הקמפיין עובד, כיצד לייעל אותו ולהביא נתונים טובים יותר ובכך לנצל את תקציב הפרסום באופן יעיל.
נושאי לימוד
בין הנושאים הנלמדים לאורך לימודי אדוורדס ניתן לציין:
- מהו פרסום ממומן?
- היכרות עם מערכת הפרסום של גוגל
- מושגי יסוד בפרסום דיגיטלי
- הקמת חשבון ראשוני
- תכנון קמפיין ראשון, חקר מתחרים ומילות מפתח
- קבלת תקציב קמפיין ראשוני
- יצירת קמפיין פרסומי ברשת החיפוש
- הגדרות קמפיין וקהלי יעד
- רשת המדיה GDN
- יצירת רימרקטינג
- קריאת דו"חות ויצירת אופטימיזציה
- חיבור גוגל אדוורדס לגוגל אנליטיקס
- הבנת ההמרות בקמפיין
- הפקת דו"חות וחשבוניות עבור לקוחות
- ניהול לקוחות
- ועוד.
כלל נושאי הלימוד זוכים להתנסות מעשית במהלך הקורס עם פרויקטים המקדמים שלל לקוחות בשלל תחומים. התוכן הרב שנלמד לאורך הקורס ילמד אתכם לעסוק בתחום הן כשכירים והן כעצמאיים המציעים את שירותיהם למגוון לקוחות.
תנאי קבלה
הקבלה עבור לימודי גוגל אדוורדס איננה נוקשה ועל המעוניינים להירשם למסלול לעבור ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל התכנית.
במהלך ראיון הקבלה תיבדק מידת התאמתם של המועמדים לעתים על-ידי בחינה פנימית. בין היתר תיבדק מידת הזיקה לעולם האינטרנט וכישורי המחשב הבסיסיים הקיימים, רמת האנגלית והיכולות הקיימות על
אקסל. ישנם מוסדות אף המציעים תכנית מיון ראשונית המלמדת את היסודות ושלאחריה ימשיכו המשתתפים לתכנית המלאה.
על אופי תכנית המיון מומלץ להתעדכן באופן פרטני מול המוסד בו אתם מעוניינים ללמוד. חשוב לציין כי אין צורך בתעודות השכלה קודמות.
קהל יעד
בכללותו עולם הפרסום הממומן מתאים לאנשים בעלי זיקה וסקרנות לענף האינטרנט. דרך קורס זה תלמדו כיצד להבין ולנתח קהלי יעד שונים ובכך לספק לארגונים, חברות, בתי עסק ומוסדות לקוחות חדשים שיבקשו לרכוש המוצרים או השירותים המוצעים על-ידם.
מקצוע זה דורש הבנה אנליטית בסיסית טובה, היגיון בריא ונכונות לשעות רבות מול מחשב כדי להפיק מן הקמפיינים את המירב. כמו כן, לאור העובדה שמנהלי קמפיינים ממומנים אינם עוסקים בקמפיין אחד אלא במספר בלתי מבוטל, חשוב לציין כי יכולת סדר וארגון טובה היא גם נדבך חשוב.
משך הלימודים
אם מדובר בקורס הממוקד ב-Google Adwords הרי שהתכנית תתפרש על גבי כ-5 מפגשים בממוצע. אם מדובר בקורס שיווק באינטרנט בו אדוורדס הוא חלק מבין מגוון נושאים נוספים, הרי שהתכנית תארוך כ-14-18 מפגשים.
מוסדות לימוד
באתרנו תוכלו למצוא מגוון מוסדות המציעים לימודים בתחום הפרסום הדיגיטלי ברחבי הארץ. בסוף המאמר ריכזנו את המוסדות השונים כשבאפשרותכם לסמן אחד או יותר מבין המוסדות ולשלוח פרטים ישירות לנציגיהם.
במהלך השיחה תוכלו לקבל פרטים על תכנית הלימוד ושכר הלימוד ולתאם פגישת ייעוץ, הכוונה ורישום במהלכה תוכלו להתרשם מסביבת הלימוד ולקבל פרטים מלאים.
תעודות
בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה יקבלו תעודת סיום חגיגית מטעם המוסד בו למדו.
חשוב לציין כי לצורך קבלת תעודת מוסמך גוגל אדוורדס מטעם גוגל עצמה, על התלמידים לגשת באופן עצמאי לבחינה. מרבית המוסדות מספקים הכנה מקיפה לבחינה המאפשרת לצלוח אותה ולקבל את התעודה הרשמית מטעם גוגל.
אפשרויות תעסוקה
מנהלי קמפיינים ממומנים בגוגל אדוורדס יכולים להשתלב בחברות פרסום ודיגיטל, בחברות, גופים ובתי עסק המקיימים ענף שיווק פנימי וכעצמאיים המספקים את שירותיהם למגוון גופים עסקיים במשק.