אחד הטרנדים היותר נפוצים לאחרונה הוא משחקים אינטראקטיביים בפייסבוק, ספארטפונים וטאבלטים למיניהם. אז איך בעצם יוצרים משחקים כאלו? מהי תוכנת פלאש ואיך היא קשורה לעולם המשחקים?
פלאש של חברת אדובי היא פלטפורמת מולטימדיה אשר עושים בה שימוש כדי ליצור אנימציה, וידאו ואינטרקטיביות לדפי אינטרנט. פלאש נמצאת בשימוש לעיתים קרובות בפרסומות, משחקים ובשידורים אלו ואחרים. פלאש מתפעל גרפיקה וקטורית על מנת ליצור אנימציה של טקסט, איורים ותמונות סטילס.הוא תומך בזרימה דו כיוונית של אודיו ווידאו, וזה יכול ללכוד קלט משתמש באמצעות העכבר, מקלדת, מיקרופון ומצלמה. פלאש מכיל שפה מונחת עצמים בשם ActionScript והוא תומך באוטומציה דרך שפת הפלאש-גאווה סקריפט.
עיצוב ופיתוח משחקימחשב
משחקים אלקטרוניים זוכים לעלייה במעמדם יותר ויותר עם השנים.לאלו מאיתנו שזוכרים, לפני לא יותרמ-2 עשורים, בקושי שמענו על משחקים, ואלו שכן היו זן נדיר. משחקים כמו קין או דיגר הם בגדר זיכרון רחוק כיום. היום, המצב שונה, שונה מאוד, היום יש משחקי מחשב בכל מקום: בפייסבוק, בסמארטפון, בטאבלטים, בקונסולות טלוויזיה וכמובן שבמחשבים האישיים. דבר אשר תופס יותר ויותר תאוצה בזמן האחרון הוא מחשקים לפלטפורמות המכשירים הניידים, וכאשר מדברים על פלטפורמות מבוססות אנדרואיד, המשחקים השולטים הם משחקי פלאש. משחקי פלאש הם פורצי דרך בתחומם ומציעים שלל אפשרויות ליצירת משחקים כיפיים.
|
|
פלאש של חברת אדובי היא פלטפורמת מולטימדיה אשר עושים בה שימוש כדי ליצור אנימציה, וידאו ואינטרקטיביות לדפי אינטרנט |
|
|
תוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים משלבת לימודיים עיוניים ותרגול מעשי בעיצוב ואנימציה, עיצוב ממשקים, הפקה, חוויית משתמש ושיווק. הקורס מיעד למעצבי פלאש שרוצים להכיר את השפה מאחורי פלאש ומפתחי פלאש שרוצים להעמיק את היד שלהם. אין צורך בידע קודם בתכנות אך יש צורך בצורף בצורת חשיבה לוגית. קורס עיצוב ופיתוח משחקי מחשב מיועד למעוניינים להשתלב בתעשיית המשחקים למחשב, לתעשיית הפרסום האנטראקטיבי ולסלולרי ועוד
נושאי לימוד
קורס תכנון משחקים בפלאש מלמד את המשתתפים מספר מגוון של נושאים אשר יעניקו להם בסופו של הקורס שליטה מלאה בפלאש לצורך יצירת משחקים, כגון: "איזון נקודות", רנדומליות, הפסיכולוגיה של סוגי שחקנים, עיצוב דמויות יעיל, אתגר על מול כיף, רקעים, ממשק משתמש (UI) ואנימציה, דרכים ליצור "שקיעה" (Immersion) בשחקן, הומוגניות ופשטות, מחלקות OOP, עבודה עם אירועים, לכידת אירועי מקלדת, זיהוי התנגשויות, בניית מבנה משחק לרמות, שימוש בספריות חיצוניות, בניית מחלקות ועבודה עם פולימורפיזם ועוד נושאים רבים אחרים.