SEO, הוא בין הכלים המתניעים את התנועה באתר. חשוב לדעת כיצד לתפעל כלי זה בצורה חכמה, נכונה ומחושבת ולהבין מהם הפרמטרים בעזרתם ניתן לבצע SEO מוצלח. אז מה זה SEO טוב?
משמעות המונח SEO, היא Search Engine Optimization, דהיינו קידום של אתרים במנועי חיפוש. מנועי החיפוש הרלוונטיים יכולים להיות גוגל, בינג, יאהו ואחרים. כאשר גולש מחפש במנוע החיפוש צירוף מילים כלשהו, הוא מצפה כי הלינקים שימצאו, יהיו כאלה הרלוונטיים לתחום בו עוסק צירוף המילים. כך, מי שחיפש למשל "איפה ניתן ללמוד תואר בהנדסה?", יצפה כי יעלו לינקים של מוסדות שונים בהם ניתן ללמוד תואר בהנדסה. למנועי חיפוש מאות פרמטרים הממקדים את הרלוונטיות של הלינקים הנמצאים תחתיהם, וכך לרוב יכולים הגולשים לגלוש באופן ממוקד וענייני - לחפש תחת מנוע החיפוש ולקבל את מבוקשם באופן שיענה על צרכיהם.
|
|
קידום אתרים במנועי חיפוש, הינו תחום שקיבל תאוצה בשנים האחרונות והפך למקצוע מבוקש ונחשק. |
|
|
עלייה בשימוש בקידום אתרים
קידום אתרים במנועי חיפוש, הינו תחום שקיבל תאוצה בשנים האחרונות והפך למקצוע מבוקש ונחשק. יחד עם זאת, מאחר ומקדמי אתרים מבצעים טריקים ומניפולציות שונות על מנת "להקפיץ" את האתר שלהם במעלה מנוע החיפוש, הדבר לעיתים מביא לאכזבה מצידם של הגולשים, ממנוע החיפוש. על כן, מנועי החיפוש הציבו פרמטרים שונים ומרובים, שיביאו לכך שעל האתרים יהיה לעמוד בסטנדרטים גבוהים ביותר, בכדי להצליח ולקדם את עצמם במעלה מנוע החיפוש.
בקצרה - מהם הפרמטרים החשובים בכדי לבצע SEO מוצלח?
מבין כל מנועי החיפוש, גוגל כמובן, הוא זה שבולט. כמה מהפרמטרים החשובים לגוגל למשל, הם כותרת האתר - שכדאי שתכיל את הביטוי שמעוניינים לקדם, תיאור האתר - שעליו לסכם בצורה יעילה ותמציתית את מהותו של העמוד אליו הלינק מוביל מבחינת התוכן שבוא ותוכן העמוד אליו מפנה הלינק - שעליו להכיל את הצירופים השונים שמעוניינים לקדם.
על קידום אתרים טוב ורע
קידום אתרים טוב, הוא כזה שנעשה באופן טבעי לאתר ולקצב גדילתו - לאט ובטוח, ובהמשך מספר הכניסות יגדל בהתאם לאיכות ולתנועה ההולכת וגדלה באתר. SEO רע, אינו טבעי לאתר - קישורים וכניסות הנעשים בשיטת המכונה, הצפות בכמות הכניסות, כניסות מפוברקות ועוד. כל אלו מביאים לכך שאתר מסוג זה מורחק ממנועי החיפוש. בסופו של דבר, חשוב לזכור כי התוכן הוא גם קובע. אתר ובו תוכן איכותי וטוב, יחזיר אליו את הגולשים בשנית.