מקומו של מקדם השיווק והמכירות במערכת חיוני ביותר. כל מחלקת מכירות, לא משנה אם היא משתייכת למוסד או ארגון כלשהו זקוקה למקדם שיווק ומכירות שידע לקדם, להוביל ולנצח, כך שרווחי המקום אליו הוא שייך, והישגיו ילכו ויגדלו. מקדם שיווק ומכירות טוב ומנוסה "מגיע" עם תכונות חיוניות במסגרת עיסוקו, עליו לאתר לקוחות, להבין מהם הצרכים שלהם ולדעת כיצד לשכנע אותם. ניהול משא ומתן היא אולי התכונה העיקרית הנדרשת מכל מקדם שיווק ומכירות.
ייעודו של מקדם שיווק ומכירות
לא קיים ארגון,מוסד או כל מקום אחר בעצם שאינו נזקק לשירותיו של מקדם שיווק ומכירות. ענף משגשג כמו ענף הרכב זקוק לאנשי מכירות והם למעשה מחזיקים את הענף הזה. סכומי העתק שמקדמי השיווק והמכירות מגלגלים מאלצים אותם להתמודד עם אתגר רציני ומחייב. בעידן האינטרנט שבו המידע נגיש וזמין, ובו הלקוח מודע לזכויותיו, יש דרישה גבוהה יותר מצד הלקוחות לאינפורמציה מקיפה יותר, מה שהופך את תפקידו של איש קידום המכירות למאתגר ורציני יותר. בנוסף לדרישה שיוביל, יקדם ויסגור עסקאות עליו לשמש מקור מהימן למידע, וזוהי עבודה חשובה ומורכבת ביותר.
מה עושה מקדם שיווק ומכירות?
ענף הרכב רק הולך ומתפתח, לארץ מגיעות סוכנויות רכב חדשות, והדרישה אחר מקדמי שיווק ומכירות מנוסים ומקצועיים גדלה במקביל. בוגרי הקורס יוכלו בתומו להשתלב בענף הרכב על כל הסתעפויותיו, ואפשרויות הקידום בתחום הן רבות. מקדם שיווק ומכירות שאפן וחרוץ שמוכיח את עצמו יכול להתקדם במהירות בסולם הדרגות ולהגיע לתפקידים בכירים ביותר בענף.
מהם נושאי הלימוד בקורס?
קורס מקדם שיווק ומכירות מלמד את המשתתף כיצד לחשוב באופן עסקי ולדעת לנתח רצונות וחולשות של הלקוח, כך שיוכל להשתמש בהן לצורך קידום מכירה. לשם כך נדרשת כאמור חשיבה כלכלית ויכולת ניהול משא ומתן וכן טיפול התנגדויות שעולות במהלך אותו משא ומתן. הקורס יקנה למשתתף מיומנויות ניהול וארגון, הכרה בסיסית של עולם הרכב, ניהול מערך שיווק וכיצד בנוי שוק המוצר.