גיימינג הוא מונח בין לאומי שנטבע מהשפה האנגלית, והוא קשור לעולם משחקי המחשב והוידאו. הגיימינג הוא תחביב ויכול להיות גם מקצוע אשר עושה שימוש ברשתות חברתיות, במערכות פורומים ועוד.
תעשיית הגיימינג ברחבי העולם מזניקה רווחים מדי שנה, אשר מוערכים במיליארדי דולרים. ישנן חברות בשוק הגיימינג אשר שוויין מוערך בשווי שוק של מיליארדים רבים, תוך שהן מייצרות משחקי וידאו או מחשבים רבי מכר שנחטפים ונמכרים כבר ב-24 שעות הראשונות להשקתם במאות מליוני דולרים. תעשיית הגיימינג תופסת מקום מכובד בעולם הפנאי והתרבות, וזאת תודות למספר מגמות הקיימות בה: משחקים שבהם הגיימר עצמו משחק את הגיבור כדמות מסרט אינטראקטיבי עתיר בגרפיקה מרהיבה, זליגה של משחקי מחשב אל מסך הטלויזיה תוך פיצול למספר משתתפים רב יותר והתחזקות של מוסד המכירות האינטרנטיות על חשבון הפיסיות.
בסרטון הבא- אורי שקד, אחד ממרצי קורס עיצוב משחקי מחשב בג'ון ברייס, מסביר על הקורס.
|
|
עיצוב משחקי מחשב-דורש נפש של ילד עם יצירתיות של מבוגר. |
|
|
למידע נוסף על קורס גיימינג ניתן לפנות למכללת תלתן
https://www.tostudy.co.il/mosad-masluldetails.aspx?id=94&maslul=3772
תעשיית הגיימינג בישראל
בישראל ישנן מגמות משתנות בשוק הגיימינג, אשר מושפעות לא מעט מההשקעות במניות ובקרנות שונות. עם הדינאמיקה התרבותית, החברתית והטכנולוגית ישנה השפעה על הזירה העסקית והתקשורתית. בישראל ישנן קבוצות מפתחי משחקים שמארגנות אירועים וכנסים וכך ישנן יוזמות שונות מחברות הזנק, חשיפה למשקיעים ויצירת פתח לבעלי מקצוע בתחום, כולל גיימרים – חובבנים ומקצועיים שתורמים להרצת המשחקים, לתיקון באגים ולפיתוחם רגע לפני שהם יוצאים לשוק העולמי.
מטרת לימודי גיימינג
לימודי גיימינג הינם לימודי תואר או תעודה שבמהלכו לומדים איך לפתח משחקי מחשב, תוך פיתוח משחק מחשב באופן עצמאי או קבוצתי במהלך תקופת הלימודים כפרויקט. לימודים אלו יתחלקו על פי מספר מסלולי לימוד והתמחות, כמו משחקים בתלת ממד, משחקים לימודיים, משחקים ואפליקציות לטלפונים סלולאריים, משחקים אינטראקטיביים לטלוויזיה ועוד. הלימודים יקנו כלים ללומדים בתכנון המשחקים, בפיתוחם, עיצובם, שילוב המוסיקה המתאימה, הרצת המשחקים כדי לאתר באגים והכול – בעטיפה מותאמת לקהל היעד.
תוכן לימודי גיימינג
תכני הקורס יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד ללימודי גיימינג, ויכולים למנות בין היתר את ההשלכות השונות של שילוב הגיימינג בעסקים ובתקשורת, היבטים יישומיים לאינטראקציות חברתיות, חווית המשתמש ועיצוב המוטיבציה באמצעות האוואטאר, עולמות תלת ממדיים – Second Life, פלטפורמות לסלולאר, משחקי רשת ומשחקי Multi Players. בנוסף לתכנים המקצועיים מעולם הגיימניג עשויים להתווסף גם תכנים מעולם השיווק והמדיה ברשתות החברתיות, מיתוג, ניתוח מאפייני חוויה והנאה במשחקי וידאו, היבטים במשחקים מרובי משתתפים – חיוביים או שליליים, פיתוח זהות ויצירת שינוי בעמדות חברתיות או אמונות ותכנים נוספים.