השקעה בניהול אתר האינטרנט היא הכרחית כדי לתחזק את נוכחות החברה ברשת האינטרנט. אתר האינטרנט הוא הפנים של החברה ויש חשיבות עצומה לבחירת העיצוב, לממשק המשתמש , לתוכן וכמובן לכמות החשיפה שהאתר מקבל
מנהל תחום אינטרנט מרכז תחתיו מספר תפקידים חשובים שמטרתם לקדם את אינטרס החברה שבסופו של דבר מתרכז בגידול בלקוחות וברווחים. מנהל תחום אינטרנט פועל לקידום האתר במספר מישורים כשהראשון הוא ליצור פעילות מסוימת באתר שתהווה גורם ישיר להגדלת מכירות. בנוסף, כדי למשוך יותר מבקרים לאתר, תפקיד המנהל ליצור אינטראקציה עם מבקרי האתר ולמשוך מבקרים נוספים. תחום האינטרנט מהווה חלק חשוב מתדמית החברה ולכן המטרה המרכזית הוא להציג את החברה כחדשנית ומובילה וליצור שיפור תמידי בפעילות באתר.
|
| ניהול אתרי אינטרנט מוביל לתנועה רבה לאתרים ובעקבות כך לחשיפה רבה | |
|
ניהול ותפעול אתרים
תפעול אתר אינטרנט וניהול משלבת ידע בעיצוב גרפי לאינטרנט, בקידום אתרים, בניהול ועריכת תוכן ובניהול פרוייקטים. תפקיד זה דורש ידע רחב במספר תחומים ולכן לעוסקים בתחום זה מומלץ לפנות לקורס לניהול אתרים או קורס קידום אתרים לדוגמא, כדי לרכוש ידע נוסף ולהרחיב את היכולות התפעוליים. תפקיד מנהל תחום אינטרנט כולל תפעול האתר וניהול ממשק, הקמת גלריות, תמונות באתר, ניהול התכנים ויצירת מעקב אחר פעילו האתר בעזרת כלים לניהול אתרים כגון Google analytics. בנוסף, במסגרת התפקיד יש לעקוב אחר תקלות באתר, לתת שירות לגולשים ולעסוק בניהול פרוייקטים.
קידום אתרים אורגני
אתר אינטרנט איכותי צריך להיות יעיל ונוח לתפעול אך על מנת שהאתר יקבל חשיפה במנוע החיפוש של גוגל ויהיה פשוט לאתר את החברה ברשת האינטרנט, יש להקפיד על קידום אורגני נכון. אתר אינטרנט ברמה גבוהה הוא אתר שהתוכן בו בנוי בהתאם להעדפות האלגורתים של מנוע החיפוש של גוגל. על מנת לוודא אופטמיזציה יעילה לאתר יש לתכנן את האתר לפני הבניה בהתאם לחוק קידום אתרים אורגני, להשתמש בכלי מחקר למילים ביצירת קישורים באתר, יצירת תכנים מחוץ לאתר והפניית קישורים מאתרים אחרים.
קידום אתרים ממומן
דרך נוספת לקדם את האתר ולעודד יותר כניסות גולשים, היא קידום אתרים ממומן. בפרסום מודעות בגוגל יש להתייחס לבנייה נכונה של קמפיין פרסומי תוך כדי התייחסות לתקציב, לקהל היעד ובהתאם למעקב אחר תנועת הגולשים. בפרסום המודעות יש להשתמש במילים שרלוונטיות לפעילות החברה, לקשר את המודעות לדפי נחיתה מיוחדים ולעשות מעקב ובקרה אחר תוצאות הפרסום.
ניהול מדיה חברתית
עבודה בתחום ניהול אינטרנט דורש הבנה בפעילות המדיה החברתית, בשיווק דיגיטלי וברכישת מדיה. הקמת דף פייסבוק עסקי, יצירת אינטראקציה בין הגולשים וקידום ממומן בגוגל יעזור בחשיפה הגולשים לחברה ולעודד כניסות מעמוד זה לאתר החברה. עיסוק במדיה החברתית כולל בתוכו יצירת באנרים, רכישת מדיה, יצירת קמפיינים פרסומיים ולמעשה קידום ושיווק אתר החברה.