אנשי המכירות אחראים על שימור מעמדה של חברה והגדלת המכירות שלה ולכן תפקיד ניהול מכירות בעסק הוא קריטי למעמד החברה.כל חברה או ארגון השואפים להצלחה והגדלת לקוחות החברה זקוקים לאיש מכירות טוב שישווק את הח
משרת מנהל מכירות דורשת תכונות ניהוליות, תקשורת בין אישית טובה ויכולת שכנוע. מנהל המכירות אחראי על סוכני המכירות ותפקידו לחזק אותם, לפקח עליהם ולנהל מעקב אחר התקדמות העבודה. קורס שיווק או תואר ראשון בתקשורת או מנהל עסקים, יכולים לתת רקע וכלים שיעזרו בהתפתחות המקצועית בתפקידי השיווק השונים של מנהל המכירות ולאפשר למנהל המכירות לייעל את עבודתו.
ניהול מכירות- אחריות התפקיד
תחת אחריות של מנהל מכירות תפקידים שונים כגון הדרכת סוכני המכירות, עבודה מול לקוחות, ניהול וגיוס עובדים. עבודת שיווק ומכירה דורשת יכולת גבוהה להתבטאות בעל פה ובכתב, יכולת שכנוע, אנרגיה ומוטיבציה. עבודת המכירות היא דינאמית ודרשת אלתור ושימוש במגוון שיטות מכירה בהתאם ללקוח איתו מדברים. איש מכירות טוב אינו נצמד לתסריט קבוע ויודע לשמור על מרווח תמרון, שיאפשר לו לאתר כשהוא רואה שיש צורך. התפקיד דורש אחריות גבוהה כלפי לקוחות החברה ועל הסוכן להכיא את לקוחותיו ובהתאם לכך להתנהל. בנוסף, התפקיד דורש גיוס עובדים חדשים, הכשרתם מקצועית, דרבון ומעקב אחר התקדמות.
|
| מנהל מכירות בעסק יכול להקפיץ את ההכנסות של העסק | |
|
התפקיד בתוך ארגון או חברה
בחברה גדולה או ארגון תפקידו של מנהל המכירות מתרחב וכולל בנוסף לניהול הסוכנים תפקידים נוספים בניהול פנים ארגוני של החברה. במסגרת התפקיד מנהל המכירה אחראי גם על ניהול השכר של הסוכנים העובדים תחתיו, לקיחת החלטות אסטרטגיות ניהוליות, הגדרת כמות הסוכנים הרצויה לחברה, האצלת תחומי אחריות לסוכנים ובעזרת תגמולים דרבון הצלחת הסוכנים. תפקיד מנהל המכירות הוא חלק משמעותי במחלקת השיוק והוא דורש יכולת טובה לארגון וניהול אנשים וכלים אסטרטגיים שיווקים שניתן לרכוש בלימודי שיווק, קורס מכירות או במסגרת תואר מתקדם בניהול.
ניהול מכירות ועמידה ביעדים
במקצוע השיווק והמכירה, בניגוד לתחומים אחרים, הצלחה ניתן למדוד במספרים ולכן כל סוכן מכירה ומנהליו עובדים בעזרת הגדרת יעדים. תחום השיווק הוא תחום דינאמי ויום אחד יכול להיות מוצלח מבחינת מכירה ואחר פחות, לכן בתפקידי ניהול חשוב לשמור על בקרה ולעשות שימוש ביכולות אנליטיות כד לשמור על קצב עבודה ועמידה ביעדי המכירה. כל עסק, בין הוא עסק קטן ובין אם מדובר בתאגיד זקוק לאנשי שיווק מקצועיים ומיומנים כדי לשמר ולהגדיל את הצלחת החברה.