כל מה שעלה לרשת נשאר ברשת ומנוע החיפוש של גוגל מציע לנו גישה נוחה לכל המידע. מכיוון שלא תמיד המידע שנמצא יהיה חיובי, חשוב להבין כיצד לנהל נכון מוניטין ברשת האינטרנט.
עד לאחרונה יכולנו לפנות לגוגל בעזרת דף ההסרה של החברה, אך לאחרונה גוגל הודיעה שלא תמחק תוצאות מהרשת, אלא אם כן הבקשה תגיע עם צו מבית המשפט. ההסבר של גוגל הוא שגם אם היא מסירה את תוצאות החיפוש, התוכן עדיין קיים ברשת והתפקיד שלה להעניק גישה לכל מה שקיים ברשת האינטרנט. אז איך מסירים תוצאות שליליות מגוגל? קיימות מספר שיטות להסרת תוצאות אך הדרך היעילה ביותר היא שינוי תדמית וקורס מיתוג באינטרנט מעניק כלים למיתוג אישי או עסקי בעזרת רשת האינטרנט והרשתות החברתיות.
|
|
אזכורים שליליים בגוגל יכולים לפגוע במוניטין אך אי אפשר להפטר מהם וזו בעיה.. |
|
|
גוגל ואזכורים שליליים
כל מידע שאי פעם כתבנו, הזנו או תמכנו בו ברשת האינטרנט נשאר שם ובמקרים רבים איננו מקדישים זמן ומחשבה לכל פיסת מידע שאנו כותבים ברשת. מנוע החיפוש נותן לנו גישה לכל המידע ולכן אם מופיעים אזכורים שליליים לאדם או עסק, יש לכך השלכות ולעיתים פגיעה בתדמית , ברווח או בהתקדמות אישית. לעומת זאת, ככל שיש לנו איזכורים טובים יותר ברשת, כך הם דוחקים למטה את השליליים וזה למעשה הבסיס של לימודי מיתוג ברשת האינטרנט, הלוקחים את העקרונות של תחום המיתוג ו"מלבישים" אותם על המדיה החדשה.
הפתרון הוא הדחקה?
לרוב לימדו אותנו להתמודד עם בעיות ולא להדחיק אותם, אך ברשת האינטרנט ההפך הוא הנכון. מומלץ קודם כל לנסות להתעמת עם התוצאות השליליות ולפנות לבעל האתר שאחראי לפרסום, אך במידה ושיטה זאת לא יעילה כמו במקרים רבים, הפתרון באופן מפתיע הוא הדחקה. איך זה עובד? ככל שיופיעו יותר תכנים ברשת, כך האיזכור השלילי ידחק לתחתית רשימת התוצאות וכפי שלומדים בלימודי מיתוג ושיווק ברשת, ככל שיהיו יותר איזכורים חיוביים ואפילו תכנים נטרלים, כך האיזכור השלילי יקבל משמעות איזוטרית ומיקום נמוך בתוצאות החיפוש. מדובר בתחום חדש בעולם קידום אתרים שנקרא ניהול מוניטין בגוגל והוא מהווה חלק בלתי נפרד מעבודת ה-SEO ותחום ה – SMO (אופטמיזציה ורשתות חברתיות).
הכח נמצא במיתוג
"מיתוג אישי" אינו מושג שנולד עם הרשתות החברתיות או רשת האינטרנט, מדובר בביטוי שהוטמע ב-1997 על ידי טום פיטרס שפרסם מאמר אודות הכח שיש לאדם על הדרך בה החברה רואה אותו. הרעיון שעומד מאחורי המונח ושכיום רלוונטי במיוחד עולם האינטרנט הוא, שלא תמיד צריך לנסות לתקן תדמית על ידי הסרת איזכורים שלילים, ויותר פשוט להסית את המבט לאיזכורים חיוביים יותר. אמנם מדובר ברעיון עסקי, אך רוב בני האדם ירוויחו מאימוץ הגישה מכיוון שברוב המקרים מדובר במפתח להצלחה אישית ומקצועית.